مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش به تبلیغات مصرف کنندگان جوان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

تبلیغات به عنوان یکی از مهم ترین عناصر ارتباطی سازمان, نقشی شگرف را در جهت موفقیت سازمان ایفا می کند. هدف اولیه این پژوهش تبیین نگرش مصرف کنندگان جوان نسبت به تبلیغات می باشد. در این راستا مدلی مفهومی جهت بررسی تاثیر شش متغیر مستقل اطلاعات محصول, لذت جویی, ارزش اقتصادی, تصویر و نقش اجتماعی, مادی گرایی و انحراف از ارزش ها, بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات ارائه شده است. شرکت کنندگان این پژوهش از میان دانشجویان دانشگاه یزد انتخاب شدند. نتایج تحلیل ها حاکی از آن است که از شش فرضیه موجود, سه فرضیه مورد تایید قرار می گیرند. همچنین دو متغیر انحراف از ارزش ها و مادی گرایی تاثیری منفی بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات دارد. این نتایج مدیران تبلیغاتی را قادر خواهد نمود تا نسبت به نگرش مصرف کنندگان حساسیت بیشتری داشته و اطمینان حاصل کنند که مبارزات تبلیغاتی آن ها تاثیری معکوس بر عملکرد شرکت آن ها در پی نخواهد داشت. همچنین این یافته ها به مصرف کنندگان, جهت درک بهتر نقش تبلیغات در ترغیب آن ها به خرید یاری خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، و پریش، فاطمه. (1394). بررسی نگرش به تبلیغات مصرف کنندگان جوان. کاوش های مدیریت بازرگانی، 7(13)، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/197162/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، پریش فاطمه. بررسی نگرش به تبلیغات مصرف کنندگان جوان. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(13):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/197162/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، و فاطمه پریش، “بررسی نگرش به تبلیغات مصرف کنندگان جوان،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 13، pp. 1–23، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button