مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نظرات نخبگان و مجریان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه ای (با رویکرد فرهنگی) به دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 49

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: در دهه های اخیر, استفاده بی رویه کودکان از رسانه های نوین زنگ هشدار را در کشورمان به صدا درآورده است. با عنایت به کنترل پذیری محدود, محدودیت گریزی و گریزناپذیری استفاده از این رسانه ها به نظر می رسد یکی از راه حل های بنیادین, آموزش شیوه استفاده مناسب از انواع رسانه های نوین باشد. در این تحقیق, با هدف تحقّق زمینه های اجماع نظرات میان نخبگان و مجریان و افزایش امکان اجرای موفق, ضمن شناسایی الزامات آموزش سواد رسانه ای به مقایسه دیدگاه های این دو گروه از آگاهی دهندگان پرداخته شده است. روش پژوهش: تحقیق حاضر به دلیل آن که به دنبال کشف الزامات آموزش سواد رسانه ای بوده است, از نوع اکتشافی و به جهت « مقایسه نظرات نخبگان و مجریان» از نوع تبیینی می باشد. در این پژوهش, از تکنیک دلفی استفاده شده است. یافته ها: در نظرات نخبگان و مجریان تنها در دو مؤلفه (تفکر انتقادی و مهارت های تکنیکی), تفاوت معنادار مشاهده شد که این نتیجه, وجودِ همسویی غالب بین نظرات و دیدگاه های آنان را به اثبات می رساند. نتیجه گیری: اجماع نخبگان و مجریان در خصوص الزامات کسب « سواد رسانه ای » با رویکرد فرهنگی ویژه دانش آموزان ابتدایی محرز گردید, لذا شرایط برای پیاده سازی موفق سواد رسانه ای در این دوره مهیا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، رضا، سلطانی فر، محمد، عزیزآبادی فراهانی، فاطمه، زمانی مقدم، افسانه، و نصیری، بهاره. (1395). مقایسه نظرات نخبگان و مجریان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه ای (با رویکرد فرهنگی) به دانش آموزان ابتدایی. مدیریت فرهنگی، 10(33-34 )، 31-49. SID. https://sid.ir/paper/199529/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی رضا، سلطانی فر محمد، عزیزآبادی فراهانی فاطمه، زمانی مقدم افسانه، نصیری بهاره. مقایسه نظرات نخبگان و مجریان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه ای (با رویکرد فرهنگی) به دانش آموزان ابتدایی. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1395؛10(33-34 ):31-49. Available from: https://sid.ir/paper/199529/fa

    IEEE: کپی

    رضا رحیمی، محمد سلطانی فر، فاطمه عزیزآبادی فراهانی، افسانه زمانی مقدم، و بهاره نصیری، “مقایسه نظرات نخبگان و مجریان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه ای (با رویکرد فرهنگی) به دانش آموزان ابتدایی،” مدیریت فرهنگی، vol. 10، no. 33-34 ، pp. 31–49، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button