مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کتاب درسی «تفکر و سواد رسانه ای» در ارتقای ابعاد سواد رسانه ای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 233

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی نقش کتاب تفکر و سواد رسانه ای در ارتقای ابعاد چهارگانه (بعد شناختی, بعد احساسی, بعد زیبایی شناختی و بعد اخلاقی) سواد رسانه ای دانش آموزان مدارس متوسطه دوره دوم شهر اردبیل بوده است. روش پژوهش از لحاظ دستیابی به هدف, کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات, از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری, تمامی دانش آموزان سال دوم و سوم شهر را در برمی گیرد که در سال تحصیلی 97-1396 در مدارس متوسطه این شهر مشغول تحصیل بوده اند. یافته های پژوهش نشان داده است که کتاب تفکر و سواد رسانه ای در ارتقای سواد رسانه ای و ابعاد چهارگانه آن در میان دانش آموزان نقش دارد. بر اساس مدل مفهومی پژوهش و با رجوع به آرای اندیشمندان این حوزه می توان مدعی شد که بعد ادراکی و زیبایی شناختی سواد رسانه ای, کاملا حصولی و قابل آموزش است چنان که می توان با بهره گیری از کتاب «تفکر و سواد رسانه ای» در این زمینه به مهارت رسید؛ مهارتی که به طور قطع, در پرورش بعد احساسی و اخلاقی دانش آموزان موثر خواهد بود. از سوی دیگر, نهادهای تاثیرگذار در بحث آموزش, در ترویج بعد زیبایی شناختی سواد رسانه ای نقش بسزایی دارند و می توانند با بهره گیری از دانش و مهارت های تخصصی خود مروج و مبلغ این بعد از سواد رسانه ای باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده، کمال، و جعفری، علی. (1398). نقش کتاب درسی «تفکر و سواد رسانه ای» در ارتقای ابعاد سواد رسانه ای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 26(4 (پیاپی 100) )، 209-233. SID. https://sid.ir/paper/380543/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده کمال، جعفری علی. نقش کتاب درسی «تفکر و سواد رسانه ای» در ارتقای ابعاد سواد رسانه ای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1398؛26(4 (پیاپی 100) ):209-233. Available from: https://sid.ir/paper/380543/fa

    IEEE: کپی

    کمال ولی زاده، و علی جعفری، “نقش کتاب درسی «تفکر و سواد رسانه ای» در ارتقای ابعاد سواد رسانه ای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 26، no. 4 (پیاپی 100) ، pp. 209–233، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380543/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button