مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دوروش یادگیری الکترونیک وکارگاهی بردانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در کنترل عفونت های بیمارستانی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه و هدف :اطلاع از روش های نوین آموزشی و مقایسه نتایج آموزش این روش ها با یکدیگر به مدرسین کمک می کند تا در خصوص تهیه و اجرای دوره های آتی آموزش از روش های موثر تری استفاده کنند. هدف این پژوهش مقایسه تاثیر دوروش یادگیری الکترونیک و کارگاهی بردانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در کنترل عفونت های بیمارستانی می باشد.روش: در این مطالعه با طرح دو گروه پیش آزمون –پس آزمون بوده است .دانشجویان مورد مطالعه به صورت قرعه کشی به دو گروه اموزش الکترونیک و آموزش کارگاهی تقسیم شدند. برای گروه آموزش کارگاهی کارگاه 1 روزه برقرار شد و گروه آموزش الکترونیک اسلاید های آموزشی را به صورت ایمیل دریافت کردند. و دانش و عملکرد آنها قبل و دو هفته بعد از اموزش در هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه میزان دانش و چک لیست عملکرد سنجیده و مقایسه شد. و سپس داده ها توسط 18 spss تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: طبق آزمون قبل و بعد نتایج نشان داد که گروه الکترونیک نمرات بهتری نسبت به گروه کارگاهی بدست آوردند.(P<0.001) و نتایج در رابطه با عملکرد نشان داد که بین نمرات دو گروه تفاوت اماری معنا داری وجود ندارد. (P=0.6)نتیجه گیری: با عنایت به نتایج مطالعات بیان شده و نتایج مطالعه حاضرهم می توان از روش کارگاهی و هم از روش آموزش مجازی در اموزش مهارت ها به دانشجویان پرستاری استفاده نمود ولی به نظر میرسد ترکیب این دو روش اموزشی ممکن است سطح دانش را برای دستیابی به مهارت بیشتر تسهیل کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی زاده صفار، محسن، و قوامی، حسن. (1393). مقایسه تاثیر دوروش یادگیری الکترونیک وکارگاهی بردانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در کنترل عفونت های بیمارستانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 4(3)، 18-21. SID. https://sid.ir/paper/199952/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی زاده صفار محسن، قوامی حسن. مقایسه تاثیر دوروش یادگیری الکترونیک وکارگاهی بردانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در کنترل عفونت های بیمارستانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1393؛4(3):18-21. Available from: https://sid.ir/paper/199952/fa

    IEEE: کپی

    محسن حاجی زاده صفار، و حسن قوامی، “مقایسه تاثیر دوروش یادگیری الکترونیک وکارگاهی بردانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در کنترل عفونت های بیمارستانی،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 4، no. 3، pp. 18–21، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button