Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,838
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اعتماد مردم سنندج نسبت به منابع خبری رسانه های جمعی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 33

چکیده

 با توجه به اهمیت اعتماد اجتماعی به رسانه ها, خصوصا به اطلاعات و اخبار و لزوم شناخت نقاط ضعف و قوت رسانه های مختلف جهت تبیین استراتژی رسانه ای, موضوع حاضر مورد پژوهش قرار گرفت. تحقیق حاضر با تاکید بر روی میزان اعتماد مردم سنندج به اخبار رسانه های مختلف انجام شده است. روش تحقیق از نوع همبستگی بوده و با تاکید بر نظریات مختلف و در قالب یک رویکرد ترکیبی بر اساس مدل ساختاری محقق سامان یافته است. شاخص های اعتماد به اخبار بر اساس مطالعات نظری و دیدگاه صاحب نظران ارتباطات تهیه و تدوین شده و دیدگاه افراد نمونه آماری در خصوص هر یک از شاخص ها برای هر رسانه سنجیده شده است. نمونه آماری تعداد 400 نفر از ساکنان مردم سنندج در مناطق سه گانه مرفه نشین, متوسط نشین و فقیرنشین است که به صورت روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به دست آمده است. ابزار گردآوری, پرسش نامه کارشناسی شده بوده است.بر اساس نتایج, درصد و میزان دسترسی مردم به رسانه به این ترتیب بوده است. تلویزیون (98.5 درصد), رادیو (72.5 درصد), مطبوعات (48 درصد), اینترنت (14.5 درصد) و ماهواره (5.5 درصد) و ضریب نفوذ و بهره مندی نیز به این ترتیب است؛ تلویزیون (90.8 درصد), رادیو (34.5 درصد) مطبوعات (22.8 درصد) اینترنت (7 درصد) و ماهواره (2.8 درصد) بر اساس شاخص های 16 گانه هر رسانه جایگاه خاصی به خود اختصاص داده است. به لحاظ سرعت, اینترنت و ماهواره, به لحاظ شفافیت اینترنت, به لحاظ بی طرفی اینترنت, به لحاظ ارضای کامل مخاطب, ماهواره و اینترنت, به لحاظ جذابیت ماهواره و اینترنت, به لحاظ واقعی بودن, اینترنت, به لحاظ هدفمندی رسانه ملی, به لحاظ تناقض گویی, رادیوهای بیگانه و... پیشتاز بوده اند لذا با تطبیق هر رسانه به لحاظ شاخص های اعتماد, جایگاه اعتمادی هر رسانه مشخص می شود و نقاط ضعف و قوت هر رسانه برای برنامه ریزی بهتر مشخص می شود و نباید فراموش کرد که اعتماد به رسانه بالاترین سرمایه رسانه محسوب می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ساروخانی، باقر، و عبدالملکی، جعفر. (1390). بررسی میزان اعتماد مردم سنندج نسبت به منابع خبری رسانه های جمعی. مطالعات میان فرهنگی، 6(14)، 1-33. SID. https://sid.ir/paper/201481/fa

    Vancouver: کپی

    ساروخانی باقر، عبدالملکی جعفر. بررسی میزان اعتماد مردم سنندج نسبت به منابع خبری رسانه های جمعی. مطالعات میان فرهنگی[Internet]. 1390؛6(14):1-33. Available from: https://sid.ir/paper/201481/fa

    IEEE: کپی

    باقر ساروخانی، و جعفر عبدالملکی، “بررسی میزان اعتماد مردم سنندج نسبت به منابع خبری رسانه های جمعی،” مطالعات میان فرهنگی، vol. 6، no. 14، pp. 1–33، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا