مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نگرش لذت جویانه و فایده باور و ترجیح نام و نشان تجاری در صنعت رستوران های غذای فوری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نگرش لذت جویانه و فایده باور و ترجیح نام و نشان تجاری در صنعت رستوران های غذای فوری بود.برای گردآوری اطلاعات در حوزه موردبررسی پژوهش, از دو روش مطالعات کتابخانه ای و روش میدانی با کمک ابزار فیش برداری و پرسش نامه برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش, مشتریان رستوران های زنجیره ای بوف در شهر تهران بودند. برای تعیین پاسخ دهندگان به پرسش نامه, از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شد. از مجموع 450 پرسش نامه توزیع شده, 390 پاسخ برای تجزیه و تحلیل داده ها قابل استفاده بود. داده های به دست آمده با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد.یافته های پژوهش نشان می دهند که کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت محصول نهایی, بر نگرش لذت جویانه به مصرف تاثیر مستقیم دارند. کیفیت تعاملی و کیفیت محصول نهایی نیز تاثیر مستقیمی بر نگرش فایده باور دارند. از سوی دیگر, ترجیح یک نام و نشان تجاری بر دیگری به هر دو جنبه لذت جویانه و فایده باور نگرش وابسته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رفعتی، جواد، ولیجانی، منصوره، و آقاموسی، رضا. (1393). بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نگرش لذت جویانه و فایده باور و ترجیح نام و نشان تجاری در صنعت رستوران های غذای فوری. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 5(7)، 67-83. SID. https://sid.ir/paper/201521/fa

    Vancouver: کپی

    رفعتی جواد، ولیجانی منصوره، آقاموسی رضا. بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نگرش لذت جویانه و فایده باور و ترجیح نام و نشان تجاری در صنعت رستوران های غذای فوری. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1393؛5(7):67-83. Available from: https://sid.ir/paper/201521/fa

    IEEE: کپی

    جواد رفعتی، منصوره ولیجانی، و رضا آقاموسی، “بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر نگرش لذت جویانه و فایده باور و ترجیح نام و نشان تجاری در صنعت رستوران های غذای فوری،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 5، no. 7، pp. 67–83، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button