مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر شاخص ‏های کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقاله حاضر به بررسی عوامل موثر بر شاخص ‏های کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان پرداخته و هدف آن بررسی تاثیر عواملی مانند: 1) ویژگی های محصول (خدمت), 2) پاسخگو بودن, 3) همدردی, 4) قابلیت اطمینان, 5) مدیریت ارتباط با مشتری, 6) وضعیت ظاهری, 7) قیمت, 8) تکنولوژی, 9) توزیع, 10) ترفیع, 11) اعتبار و 12) تضمین بر کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان می ‏باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان فعلی آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان می ‏باشد. با کمک آزمون T فرضیات تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند و همگی در سطح اطمینان %95 تائید شدند. علاوه بر آزمون T, جهت تکمیل نتایج تحقیق از آزمون ‏های دیگری از قبیل ANOVA, توکی, T مستقل, فریدمن و ضریب همبستگی نیز استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل از آزمون ANOVA, افراد کمتر از 20 سال تاثیر عامل ویژگی ‏های محصول (خدمت) را بر شاخص‏ های کیفیت خدمات کمتر از افراد دیگر ارزیابی کرده اند. افراد با تحصیلات دیپلم و پایین ‏تر تاثیر عامل ترفیع بر شاخص ‏های کیفیت خدمات را بیشتر ارزیابی کردند همچنین پاسخ ‏دهندگان زن تاثیر ویژگی های خدمت بر افزایش کیفیت خدمات را بیشتر از مردها دانسته اند و پاسخ‏ دهندگان متاهل نسبت به مجردها تاثیر عامل قابلیت اطمینان بر کیفیت خدمات را بالاتر ارزیابی کردند. رتبه بندی عوامل بر اساس آزمون فریدمن به ترتیب عبارتند از: 1- پاسخگو بودن 2- قابلیت اطمینان 3- اعتبار 4- تضمین 5- همدردی 6- محصول 7- وضعیت ظاهری 8- قیمت 9- تکنولوژی 10- توزیع 11- مدیریت ارتباط با مشتری و 12- ترفیع. بالاترین ضریب همبستگی میان عوامل را تکنولوژی و توزیع با مقدار 0.837 در اختیار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعتی، امیرحسین، و فروزان، نادیا. (1389). عوامل موثر بر شاخص ‏های کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، -(14)، 153-176. SID. https://sid.ir/paper/202564/fa

    Vancouver: کپی

    شریعتی امیرحسین، فروزان نادیا. عوامل موثر بر شاخص ‏های کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1389؛-(14):153-176. Available from: https://sid.ir/paper/202564/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین شریعتی، و نادیا فروزان، “عوامل موثر بر شاخص ‏های کیفیت خدمات در آژانس ‏های گردشگری جنوب شهر اصفهان،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. -، no. 14، pp. 153–176، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button