مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وفاداری گردشگر به مقصد با رویکرد داده کاوی گردشگران داخلی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 106

چکیده

 امروزه با توجه به اهمیت مشتری در محیط پرتلاطم و رقابتی, بهویژه در صنعت گردشگری و همچنین هزینه جذب مشتری جدید که به مراتب بیش از هزینه حفظ مشتری موجود است, شناسایی مشتری وفادار و حفظ آن اولویت بالایی دارد. در این پژوهش تلاش شده,که از طریق رویکرد داده کاوی به ارزیابی وفاداری گردشگر پرداخته شود.این پژوهش بر روی 880 گردشگر داخلی شهر اصفهان که در بهار و تابستان 93 و 94 بیش از یک شب در هتل های 4 و 5 ستاره اقامت داشته اند, انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSSClementine12  و برای خوشه بندی گردشگران از الگوریتم تلفیقی PSO-KM و LRFMاستفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که گردشگران را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد: دسته اول در شاخصهای طول ارتباط با گردشگر و تازگی سفر دارای میانگینی بالا و در شاخص های هزینه و تکرار سفر دارای میانگینی کمتر از سطح متوسط هستند, لذا جزء مشتریان وفادار و نامطمئن هستند. دسته دوم در شاخص تازگی سفر دارای میانگینی بالا و در شاخص های طول ارتباط با گردشگر, هزینه و تکرار سفر دارای میانگینی کمتر از سطح متوسط هستند, لذا جزء مشتریان جدید و نامطمئن هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، آذرنوش، و اسدی، علی. (1395). ارزیابی وفاداری گردشگر به مقصد با رویکرد داده کاوی گردشگران داخلی شهر اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 11(35)، 85-106. SID. https://sid.ir/paper/202572/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری آذرنوش، اسدی علی. ارزیابی وفاداری گردشگر به مقصد با رویکرد داده کاوی گردشگران داخلی شهر اصفهان. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1395؛11(35):85-106. Available from: https://sid.ir/paper/202572/fa

    IEEE: کپی

    آذرنوش انصاری، و علی اسدی، “ارزیابی وفاداری گردشگر به مقصد با رویکرد داده کاوی گردشگران داخلی شهر اصفهان،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 11، no. 35، pp. 85–106، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button