مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,095
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت- عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه هتل های سنتی منتخب استان یزد)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 هدف پژوهش حاضر سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی منتخب استان یزد از دیدگاه گردشگران داخلی است. این پژوهش از نوع پژوهش های کاربردی است و از نظر شیوه انجام پژوهش در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی جای می گیرد. جامعه آماری این پژوهش از دو بخش تشکیل شده است, بدین صورت که در بخش اول به منظور شناسایی عوامل موثر بر کیفیت خدمات هتل های سنتی بر اساس منطق مدل های تحلیل عاملی, یک نمونه 270 نفری از گردشگران داخلی, هتل های سنتی منتخب استان یزد به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در بخش دوم به منظور سنجش اهمیت و عملکرد کیفیت خدمات هتل های سنتی از 200 نفر از گردشگران داخلی که در نوروز سال 1395 در هتل های سنتی منتخب استان یزد اقامت داشتند, به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و پرسشنامه نزد آنان توزیع و تکمیل گردید. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 7 عامل امکانات فیزیکی هتل, تسهیلات ورزشی و تفریحی, اغذیه و نوشیدینی های سنتی, رفتار کارکنان, بهداشتی, فضای سنتی داخل هتل و اتاق ها و سیستم پاسخگویی و ارائه خدمات به عنوان عوامل موثر بر کیفیت خدمات هتل های سنتی به شمار می روند. همچنین نتایج تحلیل اهمیت- عملکرد نشان داد که در 4 عامل تسهیلات ورزشی و تفریحی, اغذیه و نوشیدینی های سنتی, رفتار کارکنان و سیستم پاسخگویی شکاف معناداری بین اهمیت و ادراک گردشگران وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسعدی، میرمحمد، آذر، عادل، و نقوی، سیدعلی. (1396). سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت- عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه هتل های سنتی منتخب استان یزد). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 12(39)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/202631/fa

    Vancouver: کپی

    اسعدی میرمحمد، آذر عادل، نقوی سیدعلی. سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت- عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه هتل های سنتی منتخب استان یزد). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1396؛12(39):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/202631/fa

    IEEE: کپی

    میرمحمد اسعدی، عادل آذر، و سیدعلی نقوی، “سنجش و تحلیل کیفیت خدمات هتل های سنتی با استفاده از ابزار تحلیل اهمیت- عملکرد از دیدگاه گردشگران داخلی (مورد مطالعه هتل های سنتی منتخب استان یزد)،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 12، no. 39، pp. 1–26، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا