مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر در صدد شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی کشور است. در این پژوهش, از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری آن, شامل تمامی معلمان و مدیران مشمول طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور بوده و ابزار تحقیق پرسش نامه 33 گویه ای محقق ساخته بوده است.نتایج پژوهش نشان داد که به ترتیب, عوامل مدیریتی, عوامل مرتبط با معلم, عوامل فیزیکی و روانی و عوامل ایجادکننده جو تعامل و تشریک مساعی بیش ترین تاثیر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور را داشته اند. هم چنین, از میان گویه های مربوط به عوامل مدیریتی گویه ارتقای مستمر دانش, مهارت و ظرفیت معلمان, از میان گویه های مربوط به عوامل مرتبط با معلم, گویه توجه به اصلاح و ارتقای نگرش های معلمان نسبت به طرح؛ در رابطه با عوامل فیزیکی و روانی, گویه متناسب بودن تعداد دانش آموزان کلاس با توجه به اهداف طرح و در رابطه با عوامل ایجاد کننده جو تعامل و تشریک مساعی, گویه ایجاد جو تفاهم و تشریک مساعی میان والدین دانش آموزان و مسوولان مدرسه, بیش ترین تاثیر را بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور داشته اند. پژوهش گران در پایان, پیشنهادهایی برای بهبود اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور ارایه داده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرمی پور، علی، شریف، مصطفی، جعفری، سیدابراهیم، و مولوی، حسین. (1390). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور. پژوهش های برنامه درسی، 1(2)، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/202748/fa

    Vancouver: کپی

    بیرمی پور علی، شریف مصطفی، جعفری سیدابراهیم، مولوی حسین. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1390؛1(2):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/202748/fa

    IEEE: کپی

    علی بیرمی پور، مصطفی شریف، سیدابراهیم جعفری، و حسین مولوی، “شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 1، no. 2، pp. 1–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button