مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی سالهای 1366 تا 1387 و تاثیر آن بر فرآیند ادامه تحصیل دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: دانشجویان رشته پزشکی باید چهار مقطع علوم پایه, فیزیوپاتولوژی, استاجری و اینترنی را با موفقیت بگذرانند. دوره علوم پایه شامل پنج نیمسال است که دانشجو پس از گذراندن کلیه دروس این دوره و کسب معدل بالای دوازده, می باید در یک آزمون کشوری بنام آزمون علوم پایه همزمان با دانشجویان پزشکی سایر دانشگاهها شرکت نموده و در صورت موفقیت در این آزمون, اجازه ادامه تحصیل در مقطع بعدی را خواهد داشت.روش پژوهش: این مطالعه بر روی نتایج منتشره چهل دوره آزمون علوم پایه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بصورت سرشماری انجام شده است. تعداد افراد شرکت کننده در این مدت 1691 نفر بود. اطلاعات منتشر شده از سوی کمیته علوم پایه وزارت متبوع مورد بررسی قرار گرفت و یافته ها استخراج گردید.یافته ها: 65.8 درصد شرکت کنندگان در اولین بار آزمون قبول شدند. در چهار دوره اول آزمون, درصد قبولی در آزمون شهریور بیشتر بوده و در بقیه دوره ها درصد قبولی آزمون اسفند بیشتر بوده است. شانزده نفر حتی پس از چهار بار شرکت در آزمون موفق به قبولی نشده که نه نفر آنان ادامه تحصیل داده, چهار نفر تغییر رشته داده و سه نفر نیز اخراج شده اند. در مجموع 99.6 درصد دانشجویان پس از برگزاری آزمون های جامع ادامه تحصیل داده اند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه جامع, تقریبا تمام ورودی ها و پذیرفته شدگان رشته پزشکی دانشگاه بر اساس حد نصاب معمول تا زمان انجام مطالعه و عدم محاسبه حد نصاب دروس تخصصی, از آزمون مربوطه عبور می کنند. لذا اقدام جهت ارتقاء و کارآیی بیشتر آزمون ضروری بنظر می رسد. اقدام اخیر وزارت بهداشت در خصوص بالا بردن حد نصاب قبولی در این آزمون بخشی از این نگرش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیق دوست، هوشنگ، کمیلی، غلامرضا، و نصیرپور، حسنعلی. (1391). ارزشیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی سالهای 1366 تا 1387 و تاثیر آن بر فرآیند ادامه تحصیل دانشجویان. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، 4(1)، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/203544/fa

    Vancouver: کپی

    رفیق دوست هوشنگ، کمیلی غلامرضا، نصیرپور حسنعلی. ارزشیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی سالهای 1366 تا 1387 و تاثیر آن بر فرآیند ادامه تحصیل دانشجویان. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)[Internet]. 1391؛4(1):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/203544/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ رفیق دوست، غلامرضا کمیلی، و حسنعلی نصیرپور، “ارزشیابی نتایج آزمون جامع علوم پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی سالهای 1366 تا 1387 و تاثیر آن بر فرآیند ادامه تحصیل دانشجویان،” دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، vol. 4، no. 1، pp. 39–47، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203544/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button