مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

749
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برخی عوامل موثر بر نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1384 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 1073 | صفحه پایان 1084

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از ارکان ضروری بهبود کیفیت نظام آموزشی, ارزیابی مداوم روند تحصیلی می باشد. دوره علوم پایه لازمه پیشرفت تحصیلی, حل مشکلات و تصمیم گیری بالینی در دوره های بعدی است. لذا این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طراحی گردید.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1384 تا 1388 بود که به روش سرشماری وارد مطالعه شدند (185 نفر). اطلاعات از طریق پرسش نامه و چک لیست جمع آوری و سپس با استفاده از روش آمار توصیفی و آنالیز کواریانس تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: میزان پاسخ گویی در این مطالعه %64.9بود. طبق یافته های پژوهش بین متغیر زمینه ای سن با نمره جامع علوم پایه رابطه معکوس وجود داشت (p=0.013). بین نتایج امتحان جامع علوم پایه با اهمیت تدریس دروس از نظر دانشجو در دروس جنین شناسی, ایمونولوژی و اهمیت واحد درسی در دروس تغذیه, جنین شناسی و میزان علاقه مندی در درس جنین شناسی و حجم سر فصل در درس بافت شناسی و کیفیت تدریس در دروس بهداشت, قارچ شناسی و حشره شناسی ارتباط آماری معنی داری مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نقش مهم و اساسی دروس علوم پایه در پرورش شایستگی های پزشکان آینده, و به منظور پیشرفت و ایجاد تحول در آموزش پزشکی, ایجاد گام های اصلاحی در آموزش پزشکی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدپور، محمد، شیخ فتح الهی، محمود، رضاییان، محسن، جعفری نوه، حمیدرضا، محبوبی، محمود، و امیرافضلی، ایمان. (1394). بررسی برخی عوامل موثر بر نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1384 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14(12)، 1073-1084. SID. https://sid.ir/paper/71493/fa

    Vancouver: کپی

    اسدپور محمد، شیخ فتح الهی محمود، رضاییان محسن، جعفری نوه حمیدرضا، محبوبی محمود، امیرافضلی ایمان. بررسی برخی عوامل موثر بر نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1384 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1394؛14(12):1073-1084. Available from: https://sid.ir/paper/71493/fa

    IEEE: کپی

    محمد اسدپور، محمود شیخ فتح الهی، محسن رضاییان، حمیدرضا جعفری نوه، محمود محبوبی، و ایمان امیرافضلی، “بررسی برخی عوامل موثر بر نتایج آزمون جامع علوم پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی ورودی سال های 1384 لغایت 1388 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 14، no. 12، pp. 1073–1084، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71493/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا