مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ارتباط کاربردی دروس آناتومی و فیزیولوژی بر اساس سیلابس با مباحث بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 88-87

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه یکی از مسائل موجود در آموزش پزشکی, میزان ارتباط دروس علوم پایه با پزشکی بالینی است و با توجه به اینکه نظرات دانشجویان می تواند کمک کننده باشد, هدف ما از این مطالعه بررسی نظر دانشجویان استاژر و اینترن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیرامون میزان کاربرد بعضی از دروس علوم پایه در بالین می باشد.مواد و روشها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی مقطعی است که با مشارکت تمامی دانشجویان مقطع کارورزی و کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. بدین منظور دو پرسشنامه بر اساس سیلابس دروس آناتومی و فیزیولوژی طراحی و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. اطلاعات مورد نظر از پرسشنامه استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میزان ارتباط کاربردی دروس آناتومی و فیزیولوژی با مباحث بالینی «زیاد» ارزیابی شد و بین نظرات کارآموزان و کارورزان تفاوت معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: به نظر می رسد که یک بازنگری در دروس علوم پایه پزشکی در جهت آموزش تلفیقی ضروری است و تغییر محتویات آموزشی از حالت تاکید بر جزئیات به بیان کلی تر و کاربردی تر مطالب باید مد نظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیق دوست، هوشنگ، کمیلی، غلامرضا، و حیدری مکرر، محسن. (1391). مطالعه ارتباط کاربردی دروس آناتومی و فیزیولوژی بر اساس سیلابس با مباحث بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 88-87. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، 4(3)، 69-76. SID. https://sid.ir/paper/203571/fa

    Vancouver: کپی

    رفیق دوست هوشنگ، کمیلی غلامرضا، حیدری مکرر محسن. مطالعه ارتباط کاربردی دروس آناتومی و فیزیولوژی بر اساس سیلابس با مباحث بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 88-87. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)[Internet]. 1391؛4(3):69-76. Available from: https://sid.ir/paper/203571/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ رفیق دوست، غلامرضا کمیلی، و محسن حیدری مکرر، “مطالعه ارتباط کاربردی دروس آناتومی و فیزیولوژی بر اساس سیلابس با مباحث بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 88-87،” دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، vol. 4، no. 3، pp. 69–76، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا