مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری کارورز و کارآموز پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران بعنوان بخشی از منابع انسانی نظام سلامت، در ارتقای سلامت افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند. یکی از راههای ارائه خدمات سلامت مطلوب تربیت پرستاران آزموده و شایسته است، جهت دستیابی به این هدف باید آموزش بالینی در پرستاری توجه شود آموزش بالینی از مقاطع حساس و مهم برنامه ریزی، برنامه های آموزشی است که طی آن توانمندی های حرفه ای دانشجویان پایه ریزی می گردد. هدف کلی آموزش بالینی، افزایش مهارتها و توانمندی های کارآموزان در ارائه مراقبت های جامع، موثر، اثربخش و کارا به مددجویان می باشد در آموزش بالینی مهارتها شکل می گیرد و باعث افزایش قدرت تصمیم گیری و قضاوت و احساس مسوولیت و توان تطابق فرد با محیط می شود و دانشجو می تواند خود را برای فردایی آماده کند که باید بطور مستقل و گاه به تنهایی مسوولیت مراقبت و درمان از بیماران را برعهده گیرد.روش و ابزار: این پژوهش توصیفی با هدف تعیین کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان کارآموز و کارورز پرستاری انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه مشتمل بر 4 قسمت بود. قسمت اول مشخصات فردی، قسمت دوم تسلط علمی اساتید، قسمت سوم مدیریت آموزش مربیان، قسمت چهارم حیطه ارتباط و مشاوره اساتید درنظر گرفته شده جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی استفاده شد.نتایج: نتایج مطالعه نشان داد که دیدگاه های دانشجویان کارآموز و کارورز پرستاری نسبت به کیفیت آموزش بالینی مشابه می باشد. اکثریت دانشجویان کارورز 39.28% تسلط علمی اساتید را متوسط ارزیابی نموده اند. نگرش اکثریت دانشجویان کارورز (35%) نسبت به محیط آموزشی از لحاظ تعداد بیماران متوسط بود. نگرش دانشجویان (37%) نسبت به ارتباط پرسنل ضعیف بود.نتیجه گیری: ایفای نقش بالینی دانشجویان نسبت به فعالیتهای آموزشی دانشکده ها ضعیف می باشد و این یک معضل بزرگ دانشگاهی است ارتقا کیفیت آموزش بالینی مستلزم ارزیابی مستمر کیفیت آموزش بالینی می باشد لازم است مداخله هایی در جهت بازنگری و اصلاح دوره کارآموزی در عرصه اندیشیده شود تا آموزشهای لازم برای ایجاد مهارتهای مختلف بالینی در دانشجویان پرستاری موثر واقع شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، طاهره، سالمه، فاطمه، گل محمدی، فرحناز، یعقوبیان، محبوبه، و وزیری، فرخنده. (1384). بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری کارورز و کارآموز پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/435282/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی طاهره، سالمه فاطمه، گل محمدی فرحناز، یعقوبیان محبوبه، وزیری فرخنده. بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری کارورز و کارآموز پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/435282/fa

    IEEE: کپی

    طاهره یعقوبی، فاطمه سالمه، فرحناز گل محمدی، محبوبه یعقوبیان، و فرخنده وزیری، “بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری کارورز و کارآموز پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/435282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button