مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه‬ های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده‬ پژوهی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 امروزه توجه به نقش پیش بینی کننده استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در میان دانشجویان از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. (زمینه). این پژوهش به نقش شبکه های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده پژوهی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران می پردازد (هدف). روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه خوارزمی هستند که در سال تحصیلی 95-96مشغول به تحصیل بودند. تعداد356 دانشجو با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان اندازه نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه استفاده از شبکه های اجتماعی شی, لو, یانگ, لی و کای (2014), راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریج (1990) و پرسشنامه توانایی آینده پژوهی پارسا و همکاران (1390) بود. پایایی ابزارها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن ها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و همبستگی بین مؤلفه ها تأیید شد (روش). میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی توسط دانشجویان بر مؤلفه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با ضریب بتای 75/0 و سطح معنی داری 05/0 نشان داد که این فرضیه مورد تأیید واقع می شود. بنا به نتایج فرضیه دوم پژوهش ضریب بتا برای توانایی محاسبه, درک مفهومی و روحیه آینده نگری برابر با 68/0, 72/0 و 74/0 می باشد به طوری که همه در سطح 05/0 معنی دار می باشند و این فرضیه هم تأیید می شود (یافته ها). نتایج پژوهش نشان داد که دانشجویان در استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی, نمره بالاتری در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی, باورهای انگیزشی, توانایی محاسبه, درک مفهومی و روحیه آینده نگری کسب کرده اند (نتیجهگیری).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی پریخانی، سمیه، حامدی نسب، صادق، و پورشافعی، هادی. (1397). نقش شبکه‬ های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده‬ پژوهی دانشجویان. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 28(114 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/204236/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی پریخانی سمیه، حامدی نسب صادق، پورشافعی هادی. نقش شبکه‬ های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده‬ پژوهی دانشجویان. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1397؛28(114 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/204236/fa

    IEEE: کپی

    سمیه بخشی پریخانی، صادق حامدی نسب، و هادی پورشافعی، “نقش شبکه‬ های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده‬ پژوهی دانشجویان،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 28، no. 114 ، pp. 1–15، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button