مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 345 | صفحه پایان 357

چکیده

 زمینه و اهداف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. روش بررسی: این پژوهش ازلحاظ هدف, کاربردی است و ازنظر روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل 205 نفر از دانش آموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان می باشد که در سال تحصیلی 1395-1394 مشغول به تحصیل بودند و بر اساس جدول مورگان 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای انتخاب 100 نفر روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. ابزارهای پژوهش حاضر شامل پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ است. یافته ها: برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و مولفه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (راهبردهای شناختی و فراشناختی) در سطح آلفای 0.01 رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. (P<0.01) و بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی با مولفه مدیریت منابع و مولفه اضطراب امتحان رابطه مثبت و غیر معنی دار وجود دارد (P>0.05). همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و باورهای انگیزشی و مولفه های باورهای انگیزشی (خودکارآمدی, جهت گیری هدف و ارزش گذاری درونی) در سطح آلفای 0.01 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (P<0.01).نتیجه گیری: حال که شبکه های اجتماعی مجازی پیرامون ما را احاطه کرده است, پژوهش پیش رو پیشنهاد می کند در آغاز زیرساخت ها برای نشر این ابزارها آماده شوند و با برگزاری دوره های کوتاه آموزشی, آموزگاران و استادان در به کارگیری رایانه و چگونگی تلفیق برنامه درسی با شبکه اجتماعی آموزش یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی آبادی، خدیجه، رجبیان ده زیره، مریم، و درتاج، فریبا. (1396). بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(5)، 345-357. SID. https://sid.ir/paper/174341/fa

    Vancouver: کپی

    علی آبادی خدیجه، رجبیان ده زیره مریم، درتاج فریبا. بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(5):345-357. Available from: https://sid.ir/paper/174341/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه علی آبادی، مریم رجبیان ده زیره، و فریبا درتاج، “بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 5، pp. 345–357، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا