Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,257
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سبک های هویت و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان لرستان

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 143

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک های هویت و تفکر انتقادی بوده است. برای بررسی این موضوع با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی که در دو مرحله انجام گرفت, ابتدا دو شهر از بین استان لرستان به روش خوشه ای انتخاب شد و در مرحله دوم از بین دانشگاه های پیام نور از دو شهر انتخاب شده استان لرستان دو دانشگاه و سپس از هر دانشگاه 35 نفر به روش تصادفی (جمعا 70 نفر) انتخاب شدند. پس از انتخاب گروه نمونه, به صورت همزمان پرسشنامه مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی برروی آزمودنی ها اجرا شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون, آزمون های آنوا و تی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که سبک هویت سردرگم با نمره کل تفکر انتقادی (سطح معناداری 0.03) و همچنین مقیاس تحلیل از مقیاس های تفکر انتقادی (سطح معناداری0.03) رابطه معکوس و معناداری دارد. همچنین نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون تی نشان داد که از بین سبک های هویت و مقیاس های تفکر انتقادی, در مقیاس های تحلیل (سطح معناداری 0.03), استنتاج (سطح معناداری 0.008) و قیاس (سطح معناداری 0.025) بین دو گروه علوم انسانی و علوم پایه تفاوت معناداری وجود دارد. به گونه ای که در مقیاس قیاس و تحلیل گروه علوم پایه میانگین نمرات بالاتری دارند. نتایج تفاوت معناداری را بین میانگین های سبک های هویت و تفکر انتقادی در دو گروه زن و مرد نشان نداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، کبری، علیپور، احمد، و نوری تیرتاشی، ابراهیم. (1391). بررسی رابطه بین سبک های هویت و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان لرستان. زن و مطالعات خانواده، 5(18)، 127-143. SID. https://sid.ir/paper/206188/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی کبری، علیپور احمد، نوری تیرتاشی ابراهیم. بررسی رابطه بین سبک های هویت و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان لرستان. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1391؛5(18):127-143. Available from: https://sid.ir/paper/206188/fa

    IEEE: کپی

    کبری مرادی، احمد علیپور، و ابراهیم نوری تیرتاشی، “بررسی رابطه بین سبک های هویت و تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان لرستان،” زن و مطالعات خانواده، vol. 5، no. 18، pp. 127–143، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا