مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر فرایند حرفه آموزی در کاهش افسردگی در بین پسران و دختران کم توان ذهنی شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 43

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر فرایند حرفه آموزی در کاهش افسردگی در بین پسران و دختران کم توان ذهنی در مراکز حرفه آموزی شهر تبریز انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه حرفه آموزان مراجع به مراکز حرفه آموزی معلولین کم توان ذهنی می باشد. نمونه پژوهش 30 نفر از معلولین کم توان ذهنی دو گروه همگن (15نفر) آزمایشی و کنترل انتخاب گردیده و با استفاده از پرسش نامه افسردگی بک در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون مورد مطالعه قرار گرفتند. در این تحقیق با توجه به ماهیت مسأله از روش شبه آزمایشی استفاده شد. پس از استخراج داده ها, برای آزمون فرضیه ها از آزمون های آمار توصیفی و آمار استنباطی نظیر آزمون کوواریانس با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد. با توجه به نتیجه تحقیق اختلاف معناداری میان نمرات افسردگی دختران و پسران کم توان ذهنی وجود نداشت. اما بین متغیر سن و افسردگی رابطه معناداری دیده شد, یعنی با افزایش سن, میزان افسردگی نیز افزایش می یابد. همچنین بین مصرف داروهای روان پزشکی با افسردگی, رابطه معنادار خطی و منفی وجود داشت و در نهایت فرضیه اصلی تحقیق, یعنی تأثیرگذاری آموزش حرفه آموزی بر کاهش افسردگی افراد کم توان ذهنی, تأیید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی مقدم کوچه، صونا، و یوسفی طباطبایی، سیدمحمد. (1396). بررسی تأثیر فرایند حرفه آموزی در کاهش افسردگی در بین پسران و دختران کم توان ذهنی شهر تبریز. زن و مطالعات خانواده، 10(37 )، 25-43. SID. https://sid.ir/paper/206278/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مقدم کوچه صونا، یوسفی طباطبایی سیدمحمد. بررسی تأثیر فرایند حرفه آموزی در کاهش افسردگی در بین پسران و دختران کم توان ذهنی شهر تبریز. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1396؛10(37 ):25-43. Available from: https://sid.ir/paper/206278/fa

    IEEE: کپی

    صونا رحیمی مقدم کوچه، و سیدمحمد یوسفی طباطبایی، “بررسی تأثیر فرایند حرفه آموزی در کاهش افسردگی در بین پسران و دختران کم توان ذهنی شهر تبریز،” زن و مطالعات خانواده، vol. 10، no. 37 ، pp. 25–43، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button