مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش خود آموزی و باز آموزی اسنادی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 خودآموزی, برای کمک به دانش آموزان در سازماندهی الگوهای فکری, یادگیری و خودراهبری آنها صورت می گیرد. برنامه های باز آموزی اسنادی نیز به منظور آموزش دانش آموزانی طراحی شده که الگوهای انگیزشی نامناسبی در جریان موفقیت و شکست خود دارند. در پژوهش حاضر, با یک مطالعه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل تاثیر آموزش خود آموزی و باز آموزی اسنادی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی بررسی شد. بدین منظور, 45 نفر از دانش آموزان کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی به روش در دسترس انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل کاربندی شدند. گروه آزمایش, طی 8 جلسه تحت آموزش قرار گرفتند. مقایسه اطلاعات به دست آمده از تحلیل کوواریانس, نشان داد که نمرات آزمون حل مساله ریاضی گروه آزمایشی به طرز معناداری افزایش داشته است. بر اساس یافته های به دست آمده, می توان عنوان کرد که آموزش خودآموزی در مقایسه با بازآموزی اسنادی باعث عملکرد بهتر دانش آموزان کم توان ذهنی در حل مساله ریاضی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیل آبکنار، سیده سمیه، عاشوری، محمد، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه، و عاشوری، جمال. (1391). تاثیر آموزش خود آموزی و باز آموزی اسنادی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، 6(23)، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/172236/fa

    Vancouver: کپی

    جلیل آبکنار سیده سمیه، عاشوری محمد، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، عاشوری جمال. تاثیر آموزش خود آموزی و باز آموزی اسنادی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )[Internet]. 1391؛6(23):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/172236/fa

    IEEE: کپی

    سیده سمیه جلیل آبکنار، محمد عاشوری، معصومه پورمحمدرضای تجریشی، و جمال عاشوری، “تاثیر آموزش خود آموزی و باز آموزی اسنادی بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی،” اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )، vol. 6، no. 23، pp. 53–64، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button