مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش میانجی اضطراب و افسردگی در رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایت شغلی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش, بررسی نقش میانجی اضطراب و افسردگی در رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایت شغلی معلمان بود.روش بررسی: روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس شهر جاجرم در سال 1394 به تعداد 210 نفر بود که بر اساس جدول نمونه گیری کرجسی و مورگان تعداد 136 نفر (60 زن و 76 مرد) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. جهت جمع آوری داده ها از مقیاس دلبستگی بزرگسالان (کولینز و رید, 1990), پرسشنامه سلامت عمومی GHQ (گلدبرگ و ویلیامز, 1988), شاخص توصیف شغلی (اسمیت و همکاران, 1989) استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارهای SPSS و AMOS و با استفاده از روش آماری همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل شد.نتایج: نتایج نشان داد, سبک دلبستگی ایمن با اضطراب و افسردگی رابطه منفی معناداری (p<0.001) دارد. همچنین سبک دلبستگی ایمن با رضایت شغلی رابطه مثبت معناداری (p<0.05) دارد. همینطور بین اضطراب و افسردگی با رضایت شغلی رابطه منفی معناداری (p<0.05) وجود دارد.نتیجه گیری: سبک دلبستگی ایمن با کاهش اضطراب, رضایت شغلی معلمان را افزایش می دهد و سبک دلبستگی دوسوگرا با افزایش اضطراب, رضایت شغلی معلمان را کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امانی، ملاحت، و شباهنگ، محمدجواد. (1396). بررسی نقش میانجی اضطراب و افسردگی در رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایت شغلی معلمان. طب کار، 9(2)، 59-70. SID. https://sid.ir/paper/207013/fa

    Vancouver: کپی

    امانی ملاحت، شباهنگ محمدجواد. بررسی نقش میانجی اضطراب و افسردگی در رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایت شغلی معلمان. طب کار[Internet]. 1396؛9(2):59-70. Available from: https://sid.ir/paper/207013/fa

    IEEE: کپی

    ملاحت امانی، و محمدجواد شباهنگ، “بررسی نقش میانجی اضطراب و افسردگی در رابطه بین سبک های دلبستگی با رضایت شغلی معلمان،” طب کار، vol. 9، no. 2، pp. 59–70، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button