مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سیستم هیدرولیک فرمان خودرو بر کاهش ارتعاش منتقله به دست و بازوی رانندگان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: ارتعاش بدن بویژه ارتعاش دست- بازو, یک فاکتور کلیدی در ایجاد عدم آسایش راننده است که می تواند مقدمه ایجاد بیماری های شغلی مرتبط و حوادث رانندگی باشد. در این مطالعه تاثیر سیستم هیدرولیک فرمان بر ارتعاشات منتقله به دست و بازوی راننده بررسی شده است.روش بررسی: این مطالعه مقطعی به روش نمونه گیری آسان, در دو گروه خودروی کاملا همسان (15 خودرو با فرمان هیدرولیک و 15 خودرو غیرهیدرولیک) انجام شد. اندازه گیری ارتعاش فرمان در سه محور و در سه حالت معین حرکت خودرو با استفاده از دستگاه ارتعاش سنج Bruel & Kjaer- 2231 انجام شد. نتایج با کمک نرم افزار SPSS و آزمون های تی و آنالیز واریانس دو طرفه تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: محور شتاب موثر برتر در دو نوع خودرو و در سه حالت اندازه گیری, محور Y به دست آمد. مقایسه نتایج با استاندارد 4 ساعته نشان داد در تمامی موقعیت های اندازه گیری شده شتاب موثر (rms) کمتر از حدود مجاز مواجهه و حدود است (p<0.05) ولی در مقایسه با مقادیر استاندارد 8 و 16 ساعته تعدادی از موقعیت ها بیش از حدود مجاز و مراقبت (p<0.05) و تعدادی نیز دارای اختلاف معنی داری نبودند (p³0.05) آنالیز واریانس دو طرفه نشان داد متغیرهای سیستم فرمان, سرعت و دنده, به تنهایی, همزمان و با اثر مشترک بر میزان ارتعاش منتقله به دست- بازوی راننده موثرند (p<0.05).نتیجه گیری: برخلاف ارتعاش تمام بدن که محور برتر شتاب, محور Z است, در ارتعاشات فرمان, محور برتر, محور Y می باشد و فرمان های هیدرولیک می توانند به نحو موثری از انتقال ارتعاشات را به دست و بازوی راننده جاوگیری کنند و در خودروهای فاقد فرمان هیدرولیک کاهش ساعات کار می تواند به عنوان یک ابزار مدیریتی مفید مد نظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی، حسن، فروهرمجد، فرهاد، رجبی، عباسعلی، زین الدینی، محمد، و جلیل پور، یاسر. (1393). بررسی تاثیر سیستم هیدرولیک فرمان خودرو بر کاهش ارتعاش منتقله به دست و بازوی رانندگان. طب کار، 6(1)، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/207098/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی حسن، فروهرمجد فرهاد، رجبی عباسعلی، زین الدینی محمد، جلیل پور یاسر. بررسی تاثیر سیستم هیدرولیک فرمان خودرو بر کاهش ارتعاش منتقله به دست و بازوی رانندگان. طب کار[Internet]. 1393؛6(1):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/207098/fa

    IEEE: کپی

    حسن رجبی، فرهاد فروهرمجد، عباسعلی رجبی، محمد زین الدینی، و یاسر جلیل پور، “بررسی تاثیر سیستم هیدرولیک فرمان خودرو بر کاهش ارتعاش منتقله به دست و بازوی رانندگان،” طب کار، vol. 6، no. 1، pp. 29–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button