مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,035
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش آموزشی تلوزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر «بررسی نقش آموزشی تلویزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی» می باشد. روش این پژوهش پیمایشی و شش فرضیه در آن مطرح شده است. جامعه آماری این پژوهش را شهروندان تهرانی تشکیل می دهند که نمونه آن بر اساس فرمول کوکران 386 نفر می باشد. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای صورت گرفته است, به این صورت که از بین 22 منطقه تهران براساس قرعه پنج منطقه جغرافیایی از نواحی شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز تهران انتخاب شد آن گاه از هر منطقه دو حوزه به صورت تضادفی و با قرعه انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه بوده است که پس از تکمیل آنها جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss به دست آمد. پس از پیمایش و تحلیل داده ها و با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت: بیشتر شهروندان تلویزیون تماشا می کنند اما برنامه های مرتبط با آموزش ترافیکی را کمتر می بینند و علاقه چندانی هم به دیدن این برنامه ها ندارند. این امر را می توان ناشی از کم توجهی رسانه های جمعی به مساله ترافیک و جذابیت پایین برنامه های ساخته شده دانست. اگر برنامه ها به اندازه کافی تکرار شوند و برجسته سازی صورت گیرد, امکان اینکه توجه و به دنبال آن علاقه مخاطبان افزایش یابد, زیاد است. مخاطبان برنامه های آموزشی در زمینه ترافیک را مفید می دانند و اظهار داشته اند که این برنامه ها نقش مثبتی بر ذهن و رفتار آنها داشته است, بخصوص اگر با سبک های جذابی مثل برنامه های انیمیشنی ارائه شوند.یکی دیگر از نتایجی که می تواند مورد توجه برنامه سازان رسانه ای باشد. گزارش های زنده از تصادفات و حوادث ترافیکی است چرا که یافته ها نشان می دهد این گونه برنامه ها با پخش تصویر واقعی به دلیل ایجاد هیجان توام با ترس, مخاطبان را ترغیب می کنند, برای جلوگیری از عواقب منفی و نامطلوب, اقدام به انجام رفتار صحیح ترافیکی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاجانی، نوشین، و دولت پور، الهام. (1391). بررسی نقش آموزشی تلوزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی. فرهنگ ارتباطات، 2(7)، 1-33. SID. https://sid.ir/paper/207184/fa

    Vancouver: کپی

    آقاجانی نوشین، دولت پور الهام. بررسی نقش آموزشی تلوزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1391؛2(7):1-33. Available from: https://sid.ir/paper/207184/fa

    IEEE: کپی

    نوشین آقاجانی، و الهام دولت پور، “بررسی نقش آموزشی تلوزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی،” فرهنگ ارتباطات، vol. 2، no. 7، pp. 1–33، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button