مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه منزلت اجتماعی کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتار ایذائی و بهنجار در مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: پژوهش با هدف بررسی و مقایسه منزلت اجتماعی کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتاری ایذائی و بهنجار 11- 9 ساله در مقطع ابتدایی (مقاطع سوم, چهارم, و پنجم ابتدایی) شهر اصفهان صورت پذیرفته است.روش: آزمودنی های این پژوهش 132 کودک بودند که 42 نفر از کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتاری ایذائی, (از هر کدام از اختلالات کمبود توجه/ فزون کنشی 21, اختلال سلوک 12 و اختلال نافرمانی مقابله ای 9 کودک) و 90 نفر از کودکان پسر بهنجار انتخاب شدند. طرح پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای است. ابزار مورد استفاده مقیاس سنجش روابط همگنان برای تعیین منزلت اجتماعی و آزمون تشخیصی علائم مرضی کودکان فرم والدین (ویرایش چهارم) بود که پس از انتخاب آزمودنی ها, آزمون بصورت فردی اجرا شد. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا), مورد تحلیل قرار گرفته اند.یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که بین میانگین نمرات زیرمقیاس زورگوئی (p≤0.001), قربانی (p≤0.001), و رفتار پسندیده اجتماعی (p≤0.006), در چهار گروه کودکان پسر بهنجار و مبتلا به اختلال رفتاری ایذائی (اختلال کمبود توجه/ فزون کنشی, اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای) تفاوت معناداری وجود داشت.نتیجه گیری: در نتیجه اختلالات رفتاری می تواند منزلت اجتماعی کودک در گروه همگنان را متاثر کند و بهداشت روانی فرد را در آینده پیش بینی نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

استکی آزاد، نسیم، امیری، شعله، و مولوی، حسین. (1390). مقایسه منزلت اجتماعی کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتار ایذائی و بهنجار در مقطع ابتدایی. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 1(1)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/207256/fa

Vancouver: کپی

استکی آزاد نسیم، امیری شعله، مولوی حسین. مقایسه منزلت اجتماعی کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتار ایذائی و بهنجار در مقطع ابتدایی. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1390؛1(1):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/207256/fa

IEEE: کپی

نسیم استکی آزاد، شعله امیری، و حسین مولوی، “مقایسه منزلت اجتماعی کودکان پسر مبتلا به اختلالات رفتار ایذائی و بهنجار در مقطع ابتدایی،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 1، no. 1، pp. 1–15، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207256/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button