مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 194 | صفحه پایان 208

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت بکارگیری از آموزش الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی, پژوهش حاضر با هدف شناسایی و سطح-بندی عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر اساس مدل سازی ساختاری تفسیری صورت گرفت. روش بررسی: روش پژوهش, مطالعه موردی و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری جهت سطح بندی عوامل و دسته بندی آنها استفاده شد. مشارکت کنندگان پژوهش را اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تشکیل می دادند که از بین آنها 11 نفر به عنوان متخصص در حوزه آموزش پزشکی انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود و روایی محتوایی آن توسط متخصصان آموزش پزشکی به تایید رسید. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که 15 عامل, از جمله زیر ساخت های فنی, اهداف مدون و مشخص آموزشی, مشوق های آموزشی و پژوهشی, آگاهی و توانمندی اساتید, ساختارهای اجرایی-آموزشی, مدیریت نوآور و مدیران حمایتگر به عنوان عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی به حساب می آیند. همچنین تحلیل سطح بندی عوامل نشان داد که این مدل دارای 9 سطح است که از عمیقترین و تاثیر گذارترین سطح به سطحی ترین و تاثیر پذیرترین سطح عوامل موثر در اجرای یادگیری الکترونیکی در مدل نشان داده شده است. نتیجه گیری: از آنجائی که نگرش نوآورانه, زیرساخت های فنی, آیین نامه های آموزشی, ساختارهای اجرایی-آموزشی که عمدتا در حوزه سیاست گذاری است به عنوان عوامل زیربنائی در بکارگیری آموزش الکترونیکی نقش ایفا می کنند, توصیه می شود سیاست-گذاران و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی در تسهیل این عوامل اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلوم اردکانی، مهناز، منصوری، سیروس، و اخوات، علی محمد. (1397). شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(3 )، 194-208. SID. https://sid.ir/paper/208154/fa

    Vancouver: کپی

    مظلوم اردکانی مهناز، منصوری سیروس، اخوات علی محمد. شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(3 ):194-208. Available from: https://sid.ir/paper/208154/fa

    IEEE: کپی

    مهناز مظلوم اردکانی، سیروس منصوری، و علی محمد اخوات، “شناسایی و سطح بندی عوامل موثر بر کاربرد آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 3 ، pp. 194–208، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button