مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل بی نظمی در برگزاری کلاس های آغاز هر نیمسال تحصیلی از نگاه کارشناسان آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 190

چکیده

 مقدمه: بی نظمی یا به عبارتی بهتر تاخیر یک تا دو هفته ای در آغاز هر نیمسال تحصیلی بواسطه عدم حضور دانشجویان یا اساتید در کلاس ها, یکی از معضلات بسیار متداول در اکثر دانشگاههای ایران است. این پژوهش با هدف بررسی علل بی نظمی در شروع نیمسال تحصیلی از دیدگاه کارشناسان آموزشی چند مرکز دانشگاهی انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه بصورت مقطعی در نیمسال اول تحصیلی 95-94 در سه دانشگاه علوم پزشکی بابل, شهید بهشتی و ایران, در میان کارشناسان آموزشی چهار دانشکده پزشکی, دندانپزشکی, پیراپزشکی و بهداشت انجام پذیرفت. جهت جمع آوری داده از ابزاری محقق ساخته استفاده شد. روایی ابزار با اعمال نظر شش نفر از متخصصین و پایایی آن با روش آزمون-بازآزمون (82/0=r) مورد تایید قرار گرفت. برای پردازش داده از شاخص های آمار توصیفی استفاده شد. نتایج: پردازش نظرات 42 نفر از کارشناسان حاکی از آن بود که اصلی ترین دلیل بی نظمی دانشجویان در اولین هفته آغاز ترم, تاکید دوستان همکلاسی به غیبت در کلاسها می باشد. البته به عقیده آنان, خلاء مقررات انضباطی و یا عدم جدیت در اجرای قوانین, بی میلی اساتید در برگزاری بموقع کلاس ها و همچنین عدم حضور و غیاب و یا عدم اعلام غیبت ها به آموزش از دیگر عوامل موثر می باشند. نتیجه گیری: به عقیده کارشناسان آموزشی, از بین علل متعدد تعطیلی کلاس ها در آغاز هر نیمسال تحصیلی, عوامل منسوب به دانشجویان و اساتید از سهم بیشتری برخوردارند. بنابراین نیاز است تا از سوی مسئولان آموزشی برنامه ریزی و نظارت دقیق تری برای کنترل و جلوگیری از چنین رفتاری صورت پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی انیجدان، سیدحسین، تیرگر، آرام، پویاکیان، مصطفی، جوانشیر، خدابخش، علی محمدی، ایرج، جهانیان، ایمان، و پروانه، منیژه. (1396). بررسی علل بی نظمی در برگزاری کلاس های آغاز هر نیمسال تحصیلی از نگاه کارشناسان آموزشی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(3 )، 181-190. SID. https://sid.ir/paper/208159/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی انیجدان سیدحسین، تیرگر آرام، پویاکیان مصطفی، جوانشیر خدابخش، علی محمدی ایرج، جهانیان ایمان، پروانه منیژه. بررسی علل بی نظمی در برگزاری کلاس های آغاز هر نیمسال تحصیلی از نگاه کارشناسان آموزشی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(3 ):181-190. Available from: https://sid.ir/paper/208159/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین موسوی انیجدان، آرام تیرگر، مصطفی پویاکیان، خدابخش جوانشیر، ایرج علی محمدی، ایمان جهانیان، و منیژه پروانه، “بررسی علل بی نظمی در برگزاری کلاس های آغاز هر نیمسال تحصیلی از نگاه کارشناسان آموزشی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 3 ، pp. 181–190، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button