مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل بی نظمی درآغاز نیمسال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از منظر اعضاء هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 286 | صفحه پایان 294

چکیده

 مقدمه: برگزاری کلاس های آموزشی براساس تاریخ تعیین شده از سوی دانشگاه نوعی نظم و تبعیت از قوانین آموزشی محسوب می شود. اما آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم تاخیر یک یا چند هفته ای در شروع ترم تحصیلی است. لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین علل بی نظمی در آغاز ترم تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از منظر اعضاء هیات علمی, انجام پذیرفت. روش بررسی: مطالعه توصیفی مقطعی حاضر در سال 1395, به شیوه در دسترس با مشارکت 59 نفر از اعضاء هیات علمی سه دانشگاه علوم پزشکی (بابل, شهید بهشتی و ایران), انجام شد. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه ای 22 سوالی مشتمل بر چهار بخش در مورد عوامل موثر بر بی نظمی بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط تیمی از اساتید و پایایی آن با استفاده از روش آزمون-بازآزمون (0/82=r) مورد بررسی و تایید قرار گرفت. نتایج: اکثر اعضاء هیات علمی شرکت کننده در مطالعه مرد (34 نفر) بودند. بیشترین سهم آن ها استادیار (23 نفر) و متوسط سابقه کار آنان 8/6 ± 15/24سال بود. پرسش از آنان در خصوص علل غیبت دانشجویان نشان داد که مهم ترین عامل غیبت به عقیده آن ها, ترغیب دوستان دانشجو برای شرکت نکردن در کلاس های آغاز ترم (0/773 ± 4/29) و مهیا نبودن امکانات رفاهی مانند خوابگاه و غذاخوری در آغاز ترم تحصیلی (1/28 ± 3/74) بود. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها, وقوع بی نظمی در آغاز هر ترم تحصیلی, تحت تاثیر عوامل مختلف به ویژه ترغیب همکلاسی ها برای شرکت نکردن در کلاس است اما استادان با اثرگذاری مطلوب خود می توانند از آن پیشگیری نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیرگر، آرام، موسوی، سیدحسین، پویاکیان، مصطفی، جوانشیر، خدابخش، و آقالری، زهرا. (1398). بررسی علل بی نظمی درآغاز نیمسال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از منظر اعضاء هیات علمی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(4 )، 286-294. SID. https://sid.ir/paper/396507/fa

    Vancouver: کپی

    تیرگر آرام، موسوی سیدحسین، پویاکیان مصطفی، جوانشیر خدابخش، آقالری زهرا. بررسی علل بی نظمی درآغاز نیمسال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از منظر اعضاء هیات علمی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(4 ):286-294. Available from: https://sid.ir/paper/396507/fa

    IEEE: کپی

    آرام تیرگر، سیدحسین موسوی، مصطفی پویاکیان، خدابخش جوانشیر، و زهرا آقالری، “بررسی علل بی نظمی درآغاز نیمسال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از منظر اعضاء هیات علمی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 4 ، pp. 286–294، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/396507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button