مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب اعضای هیات علمی موفق دانشکده پزشکی در تدریس دوره علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 294 | صفحه پایان 308

چکیده

 مقدمه: علوم پایه بخش مهمی از آموزش در دوره پزشکی است که بدون آن تربیـت پزشـکان شایسـته و کارآمـد غیـر ممکـن می باشد. با توجه به پیچیدگی های موجود در تدریس و به خصوص تدریس در علوم پایه و تاثیرپذیری آن از عوامل مختلف, لزوم بررسی این پدیده به صورت جامع احساس شد. این تحقیق به توصیف تجارب اعضای هیات علمی موفق علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته است. روش بررسی: این مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوای مرسوم انجام شد. داده ها با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف و مصاحبه فـردی نیمه ساختارمند با اعضای هیات علمی علوم پایه و مصاحبه های گروهی با فراگیران جمع آوری شد. نتایج: از تجزیه و تحلیل داده ها سه طبقه اصلی و هفت زیرطبقه استخراج شد که شامل تحکیم زیرساخت های تدریس ( طرح درس سیال, مواد آموزشی مفید و کاربردی, و اصلاح مداوم برنامه های درسی), ارتقای فرآیند تدریس (تسهیل یادگیری و انتقال مناسب محتوا) و تکمیل فرآیند تدریس (ابزار مناسب ارزشیابی و استمرار ارزیابی) بود. نتیجه گیری: تجارب مثبتی هم چون کاستن حجم مطالب, تدریس مطالب مفید و کاربردی, تدریس جذاب, برخورد زودرس با بالین و ارائه ماده آموزشی مناسب می بایست برای بهبود تدریس به عنوان الگو قرار گیرد و جهت رفع تجارب منفی هم چون تدریس محض علوم پایه و غرق شدن در جزییات, تاکید بر حفظیات, افراط در سخنرانی, سیستم آزمون چهارگزینه ای و مهیا نبودن اعضای هیات علمی برای بسیاری از روش های تدریس بایستی اقدام گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آویژگان، مریم، و نصر، احمدرضا. (1394). تجارب اعضای هیات علمی موفق دانشکده پزشکی در تدریس دوره علوم پایه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(4)، 294-308. SID. https://sid.ir/paper/208171/fa

    Vancouver: کپی

    آویژگان مریم، نصر احمدرضا. تجارب اعضای هیات علمی موفق دانشکده پزشکی در تدریس دوره علوم پایه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(4):294-308. Available from: https://sid.ir/paper/208171/fa

    IEEE: کپی

    مریم آویژگان، و احمدرضا نصر، “تجارب اعضای هیات علمی موفق دانشکده پزشکی در تدریس دوره علوم پایه،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 4، pp. 294–308، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button