مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های تدریس اعضای هیات علمی دانشکده های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 917 | صفحه پایان 925

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت و نقش سبک های تدریس در میزان یادگیری و رضایت مندی دانشجویان, این مطالعه با هدف بررسی سبک های تدریس اعضای هیات علمی دانشکده های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور ارتقای آگاهی اساتید از سبک های تدریس و توجه بیشتر به کاربرد سبک تدریس مناسب انجام گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, پرسشنامه ترجمه شده و خودایفای سبک تدریس در اختیار تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال دوم سال تحصیلی 89-88 قرار داده شد. هر مدرس با توجه به سبک تدریس خود در کلاس درس تئوری, به هر یک از گزینه های پرسشنامه نمره ای بین 1 تا 4 را داد. پرسشنامه ها با استفاده از روش های آماری توصیفی, آزمون کای دو و دستورالعمل پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: اکثریت اعضای هیات علمی دانشکده های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران, ارائه مفهوم به صورت کاربردی, یادگیری عمقی, پردازش شناختی به صورت اجرایی و فعالیت های مشارکتی را ترجیح می دهند. هیچگونه ارتباط معناداری بین سبک تدریس با دانشکده محل تدریس, سابقه تدریس, و مرتبه علمی به دست نیامد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده و ترجیح سبک های خاص تدریس, پیشنهاد می شود به تطابق سبک های تدریس با سبک های یادگیری دانشجویان و یا به عبارتی به تعامل تدریس - یادگیری توجه بیشتری شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویش قدیمی، فرشته، و رودباری، مسعود. (1390). سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(8 (پیاپی 37))، 917-925. SID. https://sid.ir/paper/59310/fa

    Vancouver: کپی

    درویش قدیمی فرشته، رودباری مسعود. سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(8 (پیاپی 37)):917-925. Available from: https://sid.ir/paper/59310/fa

    IEEE: کپی

    فرشته درویش قدیمی، و مسعود رودباری، “سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 8 (پیاپی 37)، pp. 917–925، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button