مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 29

چکیده

 سابقه و اهداف: روش های مختلف تدریس, پیامدها و عملکردهای متفاوتی دارند. از طرفی حجم مهارت های مورد نیاز یادگیری دانشجویان زیاد و زمان آموختن آن ها کم است. هدف از این مطالعه, مقایسه دو روش تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی به عنوان یک رویکرد ترکیبی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی در دانشجویان پزشکی می باشد.روش بررسی: این مطالعه به صورت نیمه تجربی بر روی دو گروه متوالی دانشجویان پزشکی ورودی 88 (33 و 36 نفره) به دو شیوه سخنرانی و گزارش یک مورد واقعی انجام گرفت. در پایان هر دوره, آزمون بیست سوالی چهار گزینه ای که به روش استاندارد تهیه شده بود گرفته شد. سپس نمرات هر دو گروه, با استفاده از آزمون های آماری توصیفی, دقیق فیشر و T-TEST مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمرات در گروه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی 16.83±1.79 و در گروه سخنرانی 12.69±1.70 بود که اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود داشت. (P<0.001) میانگین نمرات در سوالات با تاکسونومی 2 و 3 در دو گروه اختلاف معنی دار داشتند ولی این اختلاف در سوالات با تاکسونومی 1 معنی دار نبود. میانگین نمره ارزشیابی مدرس از طرف دانشجویان در گروه گزارش یک مورد واقعی نسبت به گروه سخنرانی 1.74 (8.70%) افزایش داشت.نتیجه گیری: روش های تدریس با رویکرد ترکیبی به واسطه ایجاد یادگیری بهتر باعث افزایش سطح نمرات, به خصوص در مورد سوالات تفسیری و تحلیلی گردیده و رضایت بیشتری را از جانب دانشجو به همراه دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موذنی بیستگانی، محمد. (1392). مقایسه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی دانشجویان پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(1 (پیاپی 9))، 22-29. SID. https://sid.ir/paper/208184/fa

    Vancouver: کپی

    موذنی بیستگانی محمد. مقایسه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی دانشجویان پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(1 (پیاپی 9)):22-29. Available from: https://sid.ir/paper/208184/fa

    IEEE: کپی

    محمد موذنی بیستگانی، “مقایسه تدریس با استفاده از گزارش یک مورد واقعی و سخنرانی در یادگیری درس جراحی عمومی دانشجویان پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 22–29، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208184/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button