مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال تحصیلی 91-90

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 44

چکیده

 سابقه و اهداف: تحصیل در رشته دندانپزشکی می تواند با تنش های متعددی همراه باشد که از جمله آن ها برخورد با محیط آموزشی نا آشنای بالینی است. تماس زودرس با محیط بالینی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش تنش حرفه ای, جهت دهی به نگرش دانشجویان و ایجاد انگیزش مطرح شده است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر یک دوره آشنایی با محیط بالینی بر نگرش به حرفه و آموزش پزشکی دانشجویان انجام گرفته است.روش بررسی: این مطالعه مداخله ای روی 72 نفر از دانشجویان علوم پایه دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, به صورت دوره کوتاه مدت آشنایی با محیط بالینی در سال تحصیلی 91 -90 صورت گرفت. روش نمونه گیری از نوع سرشماری و طول دوره به صورت یک روزه از ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر در قالب گروه های 12 نفره برگزار شد. نگرش دانشجویان نسبت به حرفه و آموزش دندانپزشکی توسط پرسشنامه ای که حاوی 25 سوال و در قالب مقیاس 5 مرحله ای لیکرت طراحی شده بود, در ابتدا و انتهای دوره به صورت خود ایفا سنجیده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمارهای توصیفی و paired-t-test استفاده شد.یافته ها: کلیه پرسشنامه ها توسط دانشجویان تکمیل شد (Response Rate=100%). نگرش دانشجویان نسبت به حرفه و آموزش دندانپزشکی مورد بررسی قرار گرفت و نمره نگرش قبل و بعد از مواجهه با محیط بالینی به ترتیب 94.57 و 100.54 بود که این تفاوت با (P<0.001) معنی دار بود.نتیجه گیری: در این مطالعه, آثار مثبت مواجهه زودرس بالینی بر نگرش دانشجویان دندانپزشکی سال اول و دوم به حرفه و آموزش دندانپزشکی مشاهده شد و عوامل دموگرافیک روی نگرش دانشجویان اثر داشت و پیشنهاد می گردد که برگزاری دوره های مواجهه زودرس بالینی به عنوان بخشی از برنامه آموزشی دانشجویان دندانپزشکی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عقیلی، حسین، یاسایی، صغری، طاهری مقدم، شهره، و محمدی، سیده حدیثه. (1392). بررسی اثر برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال تحصیلی 91-90. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(1 (پیاپی 9))، 30-44. SID. https://sid.ir/paper/208185/fa

    Vancouver: کپی

    عقیلی حسین، یاسایی صغری، طاهری مقدم شهره، محمدی سیده حدیثه. بررسی اثر برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال تحصیلی 91-90. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(1 (پیاپی 9)):30-44. Available from: https://sid.ir/paper/208185/fa

    IEEE: کپی

    حسین عقیلی، صغری یاسایی، شهره طاهری مقدم، و سیده حدیثه محمدی، “بررسی اثر برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش حرفه ای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال تحصیلی 91-90،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 30–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button