مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی باید چه اهدافی را دنبال کنند؟

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 13

چکیده

 مقدمه: آموزش پزشکی در دهه های اخیر رویکرد جدیدی نسبت به تجربه بالینی زودرس داشته است. تعیین اهداف دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی با توجه به اهمیت و قابلیت دستیابی آنها از دیدگاه شرکت کنندگان, هدف این مطالعه است. روش ها: در یک مطالعه توصیفی, 70 نفر از دانشجویانی که قبلا در دوره برخورد زودرس با محیط بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرکت کرده بودند, برای مطالعه دعوت شدند. پرسشنامه ای که بر اساس اهداف برنامه های مشابه در مطالعات دیگر طراحی شده بود, تکمیل کردند. این پرسشنامه شامل 22 عبارت در قالب مقیاس لیکرت و به شکل نمره دهی جداگانه به دو جنبه اهمیت و قابلیت دستیابی به اهداف طراحی شده بود. نمره اهمیت و قابلیت دستیابی به اهداف و همچنین ارتباط این دو با یکدیگر و عبارات دارای بالاترین درصد موافقت بیان شده است. نتایج: هفتاد و دو درصد دانشجویان در مطالعه شرکت کردند. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 0.91 بود. میانه نمرات اهمیت بزرگتر و مساوی 4 و در مورد قابلیت دستیابی میانه 7 عبارت 3 و میانه بقیه اهداف مساوی یا بزرگتر  4بود. میانگین نمره اهمیت 0.7 ± 3.98 و میانگین و انحراف معیار نمره دستیابی 0.53 ± 3.51 از نمره پنج بود. به طور کلی ارتباط ناچیزی بین اهمیت و دستیابی به اهداف وجود داشت.نتیجه گیری: اهداف مشخص شده برای دوره برخورد زودرس با محیط بالینی از جهت اهمیت و قابلیت دستیابی مناسب بودند, اما باید تلاش بیشتری برای کمک به دانشجویان در زمینه ادغام علوم پایه و بالینی انجام شود. همچنین این مطالعه, الگوی مناسبی برای روش تعیین اهداف دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی با توجه به نیازهای خاص هر دانشگاه ارایه داده است. مطالعات بیشتر برای تبدیل این اهداف به اهداف عینی آموزشی مورد نیاز است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیبی، ایمان، و کیانی نیا، مهسا. (1384). دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی باید چه اهدافی را دنبال کنند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 7-13. SID. https://sid.ir/paper/59477/fa

    Vancouver: کپی

    ادیبی ایمان، کیانی نیا مهسا. دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی باید چه اهدافی را دنبال کنند؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):7-13. Available from: https://sid.ir/paper/59477/fa

    IEEE: کپی

    ایمان ادیبی، و مهسا کیانی نیا، “دوره های برخورد زودرس با محیط بالینی باید چه اهدافی را دنبال کنند؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 7–13، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button