مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 12

چکیده

 سابقه و اهداف: حمایت, مشاوره و راهنمایی دانشجویان در طول دوره تحصیل یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ها می باشد. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما طراحی شده است.روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد که بر روی 250 دانشجوی پرستاری و مامایی و اتاق عمل که با روش سرشماری انتخاب شده بودند, انجام گرفت. جهت تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 17 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد بیش از نیمی از دانشجویان موافق با وظایف فعلی استاد راهنما بودند و از دیدگاه دانشجویان «ارائه راهنمایی در زمینه شغل و ادامه تحصیل», «ارزیابی وضعیت تحصیلی فعلی دانشجو» مهم ترین وظایف و «مشورت استاد مشاور با سایر کارشناسان در مورد مشکلات موجود» و «معرفی دانشجو به واحدهای مربوطه برای رفع نیازهای وی» کم اهمیت ترین وظایف اساتید راهنما بود. عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه 31.6 درصد دانشجویان خوب برآورد شد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که در کل دانشجویان دیدگاه خوب به وظایف اساتید راهنما داشتند که نشان دهنده وجود پتانسیل مناسب جهت ارتقای امر مشاوره دانشجویان می باشد. با توجه به نتایج عملکرد اساتید نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فرایند مشاوره تحصیلی اساتید راهنما می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جبرائیلی، مهناز، ولی زاده، سوسن، رحمانی، آزاد، و ابراهیمی، حسین. (1391). وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(2 (پیاپی 6))، 3-12. SID. https://sid.ir/paper/208207/fa

    Vancouver: کپی

    جبرائیلی مهناز، ولی زاده سوسن، رحمانی آزاد، ابراهیمی حسین. وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(2 (پیاپی 6)):3-12. Available from: https://sid.ir/paper/208207/fa

    IEEE: کپی

    مهناز جبرائیلی، سوسن ولی زاده، آزاد رحمانی، و حسین ابراهیمی، “وظایف و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز سال 1389،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 3–12، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button