Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,301
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 77

چکیده

 مقدمه: مواجهه با تغییرات قابل توجهی که دانشجویان در محیط دانشگاه نسبت به زندگی قبل از آن دارند, استفاده از اساتید راهنما و مشاور را برای آنان اجتناب ناپذیر نموده است. هدف از این مطالعه بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت مشهد در مورد وظایف و عملکرد اساتید راهنما در سال 1392 بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, نظرات 97 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت به روش طبقه ای و تصادفی ساده با استفاده از پرسشنامه پژوهشگر ساخته, مشتمل بر 34 گویه در سه قسمت دموگرافیک, دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما بررسی گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی, آزمون های t مستقل و آنالیز واریانس, با کمک نرم افزار SPSS در سطح معنی دارد 0.05 تحلیل شدند.یافته ها: وظایف مهم اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان به ترتیب اولویت شامل: «آشنا کردن دانشجو با مقررات دانشگاه» (3.9±1.4), «پیگیری وضعیت تحصیلی دانشجو» (3.2±1.4), «آماده سازی دانشجو برای پذیرش مسئولیت» (2.97±1.4) بوده است و عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان10.3 درصد خوب و 56.7 درصد متوسط و 33 درصد ضعیف بر آورد شد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج بدست آمده از پژوهش دانشجویان نسبت به وظایف اساتید راهنما دیدگاه خوبی داشتند اما عملکرد آنان نتوانسته بود جایگاه رضایت بخشی را بین دانشجویان بدست آورد, بنظر می رسد در جهت بهبود این مساله باید مشاوره تحصیلی به عنوان یک موضوع تخصصی در نظر گرفته شده و ضمن آموزش اساتید, ارتباط بین واحدهای مشاوره دانشگاه و اساتید مشاوره تسهیل گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی پور، حسین، ارازی، رحیمه، شادنام، زهرا، نصرالهی، سمیه، ابراهیمی پور، صدیقه، و لعل منفرد، الهه. (1394). دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(2)، 69-77. SID. https://sid.ir/paper/244409/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی پور حسین، ارازی رحیمه، شادنام زهرا، نصرالهی سمیه، ابراهیمی پور صدیقه، لعل منفرد الهه. دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1394؛7(2):69-77. Available from: https://sid.ir/paper/244409/fa

    IEEE: کپی

    حسین ابراهیمی پور، رحیمه ارازی، زهرا شادنام، سمیه نصرالهی، صدیقه ابراهیمی پور، و الهه لعل منفرد، “دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 7، no. 2، pp. 69–77، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا