مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 68

چکیده

 سابقه و اهداف: ارتقاء کیفیت آموزش یکی از اهداف اساسی آموزش عالی است؛ در این راستا در کشور اقداماتی از جمله برگزاری جشنواره سالیانه آموزشی شهید مطهری, به منظور قدردانی از فرآیندهای آموزشی, توسعه و ابداع رویه ها و فرآیندهای آموزشی, تدوین استانداردهای سنجش و اعتباربخشی فرآیندهای آموزشی ارائه گردید. هدف از مطالعه حاضر ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ بود.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی مقطعی در میان 473 نفر از اعضاء هیات علمی شامل معاونان و مدیران آموزشی, مدیران و اعضاء هیات علمی مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, اعضاء کمیته علمی و اعضاء هیات علمی شرکت کنندگان در جشنواره شهید مطهری از 42 دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه کتبی بود که به صورت خودگزارشی توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS 20 با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی در سطح معناداری 0.05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: شرکت کنندگان به ترتیب 75.13, 65.33, 64.5 و 59.21 درصد از نمرات قابل اکتساب برای حیطه های فرایند, پیش زمینه, منابع و نتایج را به دست آوردند. همچنین میان چهار حیطه مدل (فرایند, پیش زمینه, منابع و نتایج) همبستگی معنادار و مستقیمی وجود داشت.نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه در خصوص ارزشیابی و همبستگی حیطه های مدل, می توان نحوه برگزاری جشنواره را مناسب دانست و علت اصلی ارزشیابی ضعیف در حیطه نتایج را به مشکلات موجود در حیطه های پیش زمینه و منابع مرتبط دانست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدنصراله، محسنی بندپی، انوشیروان، کرمی متین، بهزاد، حسینی، سیدعلی، میرزایی علویجه، مهدی، و جلیلیان، فرزاد. (1393). ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(2 (پیاپی 15))، 56-68. SID. https://sid.ir/paper/208214/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدنصراله، محسنی بندپی انوشیروان، کرمی متین بهزاد، حسینی سیدعلی، میرزایی علویجه مهدی، جلیلیان فرزاد. ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1393؛9(2 (پیاپی 15)):56-68. Available from: https://sid.ir/paper/208214/fa

    IEEE: کپی

    سیدنصراله حسینی، انوشیروان محسنی بندپی، بهزاد کرمی متین، سیدعلی حسینی، مهدی میرزایی علویجه، و فرزاد جلیلیان، “ارزشیابی جامع جشنواره آموزشی شهید مطهری طی شش دوره (1392-1386) مبتنی بر الگوی ارزشیابی سیپ،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 9، no. 2 (پیاپی 15)، pp. 56–68، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button