مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان در مورد ویژگی های آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 92-1391

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 سابقه و اهداف: در دانشگاه های علوم پزشکی کشور, اساتید به عنوان عناصر اصلی در آموزش و پژوهش شناخته می شوند, بنابراین, یکی از راه های کنترل کیفی در نظام آموزش پزشکی, ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از نظر کیفیت تدریس و تعاملات آموزشی آنان است. مطالعه فعلی با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به وضعیت فعلی تدریس اساتید در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.روش بررسی: در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه الکترونیکی که توسط مرکز مطالعات و آموزش پزشکی دانشگاه طراحی شده بود, نگرش دانشجویان نسبت به ویژگی های آموزشی و تدریس اساتید مورد بررسی قرار گرفت. سپس نمرات پایان ترم و معدل کل دانشجویان به طور خودکار از پایگاه داده دانشگاه فراخوانی و با پرسشنامه ها در پایگاه داده پرتال آموزش الکترونیکی ثبت شد, سپس داده ها با نرم افزار SPSS 19 و آزمون هایتی و تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: از مجموع 7 دانشکده مختلف, جمعا 827 نفر وارد این مطالعه شدند. میانگین نمره کلی نگرش 4.16 از 5 بود که نشان از رضایت بالای دانشجویان از عناصر سازنده شاخص تدریس اساتید داشت. در میان دانشکده ها, آموزشکده فوریت های پزشکی بالاترین نمره میانگین (و بالاترین متوسط نمره) را در بین سایر دانشکده ها داشت. همچنین میان نمره نگرش در دو جنس تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: ارزشیابی اساتید زمینه ای را برای رقابت, انتخاب برترین اساتید از دیدگاه دانشجویان و کمک به دانشجویان سال های بعد جهت انتخاب استاد خود فراهم می آورد. این ارزشیابی را صرفا نباید از نمرات نظرسنجی دانشجویان به دست آورد و باید با فراهم آوردن پروتکل های مختلف در این مسیر, نمرات دانشجویان را به واقعیت هر استاد نزدیک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع بیدکی، مجید، رجب پورصنعتی، علی، هاشمیان، سیدسپهر، رجایی قناد، فاطمه، و نجفی سمنانی، محمد. (1393). بررسی نظرات دانشجویان در مورد ویژگی های آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 92-1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(2 (پیاپی 15))، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/208216/fa

    Vancouver: کپی

    زارع بیدکی مجید، رجب پورصنعتی علی، هاشمیان سیدسپهر، رجایی قناد فاطمه، نجفی سمنانی محمد. بررسی نظرات دانشجویان در مورد ویژگی های آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 92-1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1393؛9(2 (پیاپی 15)):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/208216/fa

    IEEE: کپی

    مجید زارع بیدکی، علی رجب پورصنعتی، سیدسپهر هاشمیان، فاطمه رجایی قناد، و محمد نجفی سمنانی، “بررسی نظرات دانشجویان در مورد ویژگی های آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 92-1391،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 9، no. 2 (پیاپی 15)، pp. 41–48، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button