مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 سابقه و اهداف: با وجود مزایای بسیار زیاد آموزش الکترونیکی, بررسی مشکلات آن و ارائه راهکارهایی برای حل این مشکلات نه تنها از مزیت های آن نمی کاهد بلکه با توجه به ضرورت رویکرد تغییر آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی, دانشگاه ها را در ادامه گام نهادن به این عرصه استوارتر می سازد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی, 242 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت تصادفی انتخاب گردید. ابزار به کار رفته پرسشنامه بررسی مشکلات از دیدگاه آنها بوده که با مراجعه حضوری تکمیل و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی با نرم افزار SPSS.15 استفاده شد.یافته ها: مشکلات در شش رویکرد و بیست و چهار مورد, طبقه بندی و مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین نمرات رویکرد اداری 13.18±1.96, رویکرد الکترونیکی 11.66±2.32, رویکرد تعلیمی 13.39±2.22, رویکرد اقتصادی 9.62±2.09, رویکرد روان شناختی و فرهنگی 20.43±2.53 و رویکرد اجتماعی و همکاری 10.09±1.97 به دست آمد. از نظر امتیاز بیشترین سهم مشکلات مربوط به رویکرد روان شناختی و فرهنگی و کم ترین سهم مشکلات مربوط به رویکرد الکترونیکی است.نتیجه گیری: اغلب اساتید معتقدند وقت و مهارت کافی را برای تدوین و ارزیابی مواد آموزش الکترونیکی ندارند و همچنین فرهنگ سازی مناسب در این زمینه صورت نگرفته است. در نهایت اساتید نه تنها باید چگونگی تدوین, استفاده از مواد آموزش الکترونیکی را بیاموزند بلکه ضروری است تا با شناخت هرچه بیشتر نقش جدید خود در آموزش الکترونیکی با نوآوری های جدید خود آن را محقق سازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، مهرداد، علی زاده، مهستی، کاظمی، عبدالحسن، صفری، حسین، اصغری، فرهاد، باقری اصل، محمدمهدی، و حیدرزاده، سیامک. (1391). چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(1 (پیاپی 5))، 26-34. SID. https://sid.ir/paper/208230/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری مهرداد، علی زاده مهستی، کاظمی عبدالحسن، صفری حسین، اصغری فرهاد، باقری اصل محمدمهدی، حیدرزاده سیامک. چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(1 (پیاپی 5)):26-34. Available from: https://sid.ir/paper/208230/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد اصغری، مهستی علی زاده، عبدالحسن کاظمی، حسین صفری، فرهاد اصغری، محمدمهدی باقری اصل، و سیامک حیدرزاده، “چالش های آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 26–34، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button