مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش بین حرفه ای ضرورتی برای رشد اخلاقی در حوزه سلامت

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 34

چکیده

 سابقه و اهداف: ضرورت ارتباطات پیوسته, عملکرد تیمی و همکاری چند جانبه حرفه های مختلف در مراقبت و درمان, حوزه سلامت را با چالش های اخلاقی جدیدی مواجه کرده است. آموزش بین حرفه ای به عنوان یک راهکار موثر در سطح بین المللی مطرح و مطالعه حاضر با هدف تبیین فرایند رشد اخلاقی و دستیابی دانشجویان به شایستگی های اخلاقی در آموزش بین حرفه ای انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه به صورت مروری تلفیقی - تفسیری در سال 92-1391 با جستجوی یکپارچه در پایگاه های اطلاعاتی Pubmed, CINHAL, Ovid, Science direct,GoogleScholar  با کلیدواژه های اصلی آموزش بین حرفه ای و اخلاق, در محدوده سال های 2000 تا 2013 و به زبان انگلیسی انجام شد. 155 مقاله مرتبط بازیابی شده که 15 مقاله انتخاب و با رویکرد Thematic synthesis بررسی و نتایج نهایی با نرم افزارMAXQDA  دسته بندی, تنظیم و ارائه شدند.یافته ها: 3 درون مایه (تم) اصلی, شامل «ارتقاء فرایند اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان», «دستیابی به نظام ارزشی مشترک» و «شکل گیری هویت بین حرفه ای», بیانگر فرایند رشد اخلاقی دانشجویان در آموزش بین حرفه ای بوده که در مبانی نظری الگوهای اجرایی آموزش بین حرفه ای شامل نظریه های تعامل اجتماعی, تکامل انسانی, یادگیری انتقالی, یادگیری موقعیتی, یادگیری ساخت گرا و یادگیری اجتماعی تبیین شده اند.نتیجه گیری: آموزش بین حرفه ای با ارتقاء فرایند اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان, بازسازی و درونی سازی ارزش های مشترک بین حرفه ای و شکل گیری هویت بین حرفه ای به عنوان مکمل هویت حرفه ای, آنان را برای عملکرد همکارانه موثر, اخلاقی و ایمن در محیط های بالینی با تنوع نیازهای مراقبت سلامتی و دیدگاه های مختلف حرفه ای, آماده و توانمند می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفادار، زهره، ونکی، زهره، و عبادی، عباس. (1393). آموزش بین حرفه ای ضرورتی برای رشد اخلاقی در حوزه سلامت. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(3 (پیاپی 16))، 18-34. SID. https://sid.ir/paper/208242/fa

    Vancouver: کپی

    وفادار زهره، ونکی زهره، عبادی عباس. آموزش بین حرفه ای ضرورتی برای رشد اخلاقی در حوزه سلامت. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1393؛9(3 (پیاپی 16)):18-34. Available from: https://sid.ir/paper/208242/fa

    IEEE: کپی

    زهره وفادار، زهره ونکی، و عباس عبادی، “آموزش بین حرفه ای ضرورتی برای رشد اخلاقی در حوزه سلامت،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 9، no. 3 (پیاپی 16)، pp. 18–34، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button