مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پاپ کوییز بر یادگیری دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه در درس نوروآناتومی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 17

چکیده

 سابقه و اهداف: پاپ کوییز آزمون های کوتاهی هستند که در طول ترم, بدون اطلاع قبلی دانشجویان و در فواصل زمانی نامنظم جهت ارزشیابی تکوینی دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرند. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر پاپ کوییز بر یادگیری دانشجویان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفت.روش بررسی: مطالعه حاضر, بصورت نیمه تجربی در ترم اول سال تحصیلی 92-1391 انجام شد و 120 دانشجوی علوم پایه پزشکی دانشکده پزشکی که درس آناتومی اعصاب را می گذراندند بصورت تصادفی به دو گروه 60 نفری تقسیم شدند. تدریس در دو گروه شاهد و آزمون توسط یک استاد و با محتوای مشابه انجام گرفت. در طول ترم, 8 کوییز از محتوای تدریس شده برای گروه آزمون برگزار شد. در پایان ترم از هر دو گروه آزمون یکسانی به عمل آمد. نمرات آزمون پایانی وارد نرم افزارSPSS 16  گردید. با استفاده از آزمون های توصیفی میانگین نمرات هر دو گروه تعیین شد. سپس برای تعیین تاثیر آزمون ها بر یادگیری دانشجویان, از آزمون T مستقل استفاده گردید.یافته ها: بررسی میانگین نمرات حاصل از آزمون پایانی نشان داد که میانگین نمرات دانشجویان در گروه آزمون 13.57 و در گروه شاهد 14.32 بود. انحراف معیار نمرات در گروه آزمون 2.73 و در گروه شاهد انحراف معیار نمرات 3.04 بود. هر چند یادگیری در گروه شاهد بیشتر بود ولی داده های حاصل از آزمون T مستقل, نشان داد که این تفاوت معنی دار نیست (P=0.41).نتیجه گیری: در پژوهش حاضر برگزاری پاپ کوییزها به عنوان ارزشیابی تکوینی تاثیری بر نمرات حاصل از آزمون پایانی دانشجویان علوم پایه پزشکی نداشته است. از دلایلی که برای این نتایج می توان متصور بود تاثیر سایر عوامل موثر بر یادگیری دانشجویان است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، سمیه، کریمی مونقی، حسین، حقیر، حسین، جفایی دلویی، رضا، و سعادت یار، فریده سادات. (1393). تاثیر پاپ کوییز بر یادگیری دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه در درس نوروآناتومی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(3 (پیاپی 16))، 10-17. SID. https://sid.ir/paper/208246/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده سمیه، کریمی مونقی حسین، حقیر حسین، جفایی دلویی رضا، سعادت یار فریده سادات. تاثیر پاپ کوییز بر یادگیری دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه در درس نوروآناتومی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1393؛9(3 (پیاپی 16)):10-17. Available from: https://sid.ir/paper/208246/fa

    IEEE: کپی

    سمیه علیزاده، حسین کریمی مونقی، حسین حقیر، رضا جفایی دلویی، و فریده سادات سعادت یار، “تاثیر پاپ کوییز بر یادگیری دانشجویان پزشکی در مقطع علوم پایه در درس نوروآناتومی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 9، no. 3 (پیاپی 16)، pp. 10–17، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208246/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button