مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی الگوی مساله محوری دیوید مریل در آموزش روش تحقیق در مامایی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: پیشرفت جوامع وابستگی انکارناپذیری به سطح آموزش, تحصیلات و گسترش کمی و کیفی نظام آموزشی و به ویژه نظام آموزش عالی دارد. این امر مهم در دانشگاه های علوم پزشکی ازاهمیت بسزایی برخوردار می باشد. با توجه به اهمیت الگوی مساله محوری در افزایش اثربخشی آموزش به طور کلی, هدف این پژوهش, معرفی مدل اثربخش مساله محور در ارتباط با آموزش علوم پزشکی می باشد. روش بررسی: پژوهش حاضر از لحاظ هدف تحقیق با توجه به اهداف پژوهش, جزء پژوهش های کاربردی می باشد. از منظر نحوه ی گردآوری داده ها, در مجموعه تحقیقات شبه آزمایشی (گروه های نامتعادل) قرار می گیرد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانشجویان دانشکده مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سال 1395می باشند. که با استفاده از نمونه گیری در دسترس تعداد 43 نفر از شرکت کنندگان در درس روش تحقیق رشته ی مامایی, برای این پژوهش انتخاب شدند, که به صورت تصادفی ساده از این تعداد, گروهی 23 نفره از دانشجویان در گروه آزمایش و گروهی 20 نفره در گروه کنترل قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه نگرش و رضایت و همچنین یک آزمون پایان دوره بود. روایی تمامی ابزارها با استفاده از روایی محتوایی سنجیده شد. میزان پایایی پرسشنامه رضایت و نگرش با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 87 و 83 درصد و میزان پایایی آزمون پایان دوره با استفاده از روش کودرریچاردسون 91 درصد محاسبه گردید. نتایج: نتایج پژوهش حاضر به طور کلی حاکی از بهبود آموزش روش تحقیق در رشته ی مامایی در سه زمینه ی نگرش(000/0>p ) رضایت (000/0>p ) و یادگیری (000/0>p ) فراگیران بر اثر کاربست الگوی اصول اولیه ی آموزش از دیوید مریل می باشد. نتیجه گیری: انتظار می رود با توجه به نتایج این پژوهش, از این الگو در علوم پزشکی به طور کلی و آموزش مامایی به طور ویژه استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیروزی، محمدرضا، امانی، معصومه، و جورکش، فاطمه. (1397). بررسی اثربخشی الگوی مساله محوری دیوید مریل در آموزش روش تحقیق در مامایی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(1 )، 2-15. SID. https://sid.ir/paper/208269/fa

    Vancouver: کپی

    فیروزی محمدرضا، امانی معصومه، جورکش فاطمه. بررسی اثربخشی الگوی مساله محوری دیوید مریل در آموزش روش تحقیق در مامایی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(1 ):2-15. Available from: https://sid.ir/paper/208269/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا فیروزی، معصومه امانی، و فاطمه جورکش، “بررسی اثربخشی الگوی مساله محوری دیوید مریل در آموزش روش تحقیق در مامایی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 1 ، pp. 2–15، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208269/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button