مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد شهرستان سمنان در سال 1391

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 95

چکیده

 سابقه و اهداف: آموزش بالینی از بخش های حائز اهمیت آموزش پرستاری می باشد. با توجه به اینکه در کشور ما آموزش پرستاری در دو دانشگاه آزاد و دولتی در حال انجام می باشد, کسب دیدگاه دانشجویان این دو دانشگاه می تواند در ارتقاء آن سودمند واقع گردد, لذا این مطالعه با هدف مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه های دانشجویان این دو دانشگاه انجام گردید.روش بررسی: مطالعه از نوع مقطعی بوده که 160 دانشجوی کارشناسی پرستاری از دانشگاه های دولتی و آزاد (هر کدام 80 نفر) در آن مشارکت داشتند. در این مطالعه از پرسشنامه اثربخشی آموزش بالینی پرستاری جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد. این پرسشنامه دارای یک معیار لیکرت 7 امتیازی بود که دیدگاه دانشجویان را نسبت به رفتارهای مربیان پرستاری در دامنه هرگز (امتیاز 1) تا همیشه (امتیاز 7) اندازه گیری می نمود. در نهایت داده ها توسط آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از SPSS نسخه 18 مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد از دیدگاه دانشجویان, میانگین رفتارهای مربیان بالینی به صورت کلی بالاتر از امتیاز 4 یا متوسط بود (5.52±1.31). همچنین رفتارهای مربیان در دانشگاه آزاد از امتیاز بیشتری نسبت به مربیان دولتی برخوردار بود (P<0.001).نتیجه گیری: اینکه مربیان دانشگاه آزاد امتیاز بالاتری را نسبت به مربیان دانشگاه دولتی کسب کرده بودند, خود نیاز به تامل بیشتری برای مسوولین دارد. همچنین مطالعات دقیق تری برای کشف عوامل تاثیرگذار بر ساختار و زمینه هر یک از این دو دانشگاه پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخرموحدی، علی، یوسف پور، محدثه، و صادقی، سجاد. (1392). مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد شهرستان سمنان در سال 1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(3 (پیاپی 11))، 81-95. SID. https://sid.ir/paper/208290/fa

    Vancouver: کپی

    فخرموحدی علی، یوسف پور محدثه، صادقی سجاد. مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد شهرستان سمنان در سال 1391. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(3 (پیاپی 11)):81-95. Available from: https://sid.ir/paper/208290/fa

    IEEE: کپی

    علی فخرموحدی، محدثه یوسف پور، و سجاد صادقی، “مقایسه رفتارهای آموزش بالینی مربیان پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد شهرستان سمنان در سال 1391،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 81–95، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button