مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 43

چکیده

 سابقه و هدف: در ایران کمتر در مورد دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در مورد عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش مطالعه ای صورت گرفته است. هدف این مطالعه مقایسه دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی در مورد عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی اثربخش است.روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی- مقایسه ای تمامی دانشجویان پرستاری (121 نفر) و مربیان پرستاری (21 نفر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بررسی شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه استفاده شد. جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از اعتبار محتوی و جهت پایایی ابزار از روش ثبات درونی (آلفای کرونباخ) استفاده شد. پرسش نامه ها با روش خود گزارش دهی تکمیل شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 13 و آزمون من- ویتنی U انجام گرفت.یافته ها: از دیدگاه 21 مربی و 121 دانشجو عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در ابعاد خصوصیات فردی دانشجویان و مربیان, محیط بالین, برنامه ریزی آموزش و ارزشیابی بالینی نقش مهمی در آموزش بالینی اثربخش داشتنند. بین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد عوامل تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش تفاوت آماری معنی داری وجود داشت (p=0.03). از سوی دیگر, بین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد عوامل بازدارنده آموزش بالینی اثربخش تفاوت آماری معنی داری وجود نداشت (p=0.08).نتیجه گیری: این یافته ها نشان دهنده اهمیت عوامل تسهیل کننده و بازدارنده آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی است. توجه به این عوامل می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صاحب الزمانی، محمد، سلحشوریان فرد، آسیه، اکبرزاده، علیرضا، محمدیان، رباب، و فرشید، پریسا. (1390). بررسی مقایسه ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه, سال 1388. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 21(1 (پی در پی 63))، 38-43. SID. https://sid.ir/paper/98835/fa

    Vancouver: کپی

    صاحب الزمانی محمد، سلحشوریان فرد آسیه، اکبرزاده علیرضا، محمدیان رباب، فرشید پریسا. بررسی مقایسه ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه, سال 1388. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1390؛21(1 (پی در پی 63)):38-43. Available from: https://sid.ir/paper/98835/fa

    IEEE: کپی

    محمد صاحب الزمانی، آسیه سلحشوریان فرد، علیرضا اکبرزاده، رباب محمدیان، و پریسا فرشید، “بررسی مقایسه ای عوامل بازدارنده و تسهیل کننده آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه, سال 1388،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 21، no. 1 (پی در پی 63)، pp. 38–43، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98835/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button