مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازی مجازی بر بار شناختی و خلاقیت فراگیران در پودمان ترکیبی آموزش نوشتار انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 83

چکیده

 سابقه و اهداف: یادگیری به کمک ارتباطات سیار به دست اندرکاران آموزش و یادگیری امکان می دهد تا با پیگیری روند تولید گفتمان بین المللی از چند و چون شکل گیری انگاره ها و دانش فراگیران مطلع شوند. با عرضه شکل مجازی بازی های بومی در کنار بازی های پیش ساخته بر روی تلفن همراه, پژوهش حاضر در پی آن است که با کاربرد پودمان یاددهی و یادگیری ترکیبی, میزان بروز مولفه شناختی خلاقیت و عملکرد نوشتار انگلیسی فراگیران ایرانی را در پاره های تمرین مشتمل بر بازی مورد بررسی قرار دهد.روش بررسی: پژوهش کاربردی حاضر با 84 آزمودنی از جامعه آماری دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نیمسال دوم سال تحصیلی 92-93 انجام شد. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه نگرش (قبل از اجرای پژوهش), ارزشیابی تکوینی عملکرد فراگیران در طول دوره و مصاحبه متمرکز (بعد از اجرای پژوهش) می شد. داده ها از طریق تی تست زوجی, آزمون فریدمن و ضریب همبستگی اسپرمن مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج تحلیل داده های حاصل از انجام پژوهش حاضر تاثیر معنادار پودمان ترکیبی یادگیری مبتنی بر بازی را بر مهارت نوشتار انگلیسی فراگیران ایرانی تایید کرد. به علاوه, نتایج از تاثیر معنادار نوع بازی مجازی بر ایجاد بار شناختی و در نتیجه بروز خلاقیت فراگیران در حین یادگیری نوشتار انگلیسی حکایت داشت.نتیجه گیری: نتایج حاصل شده می تواند مقدمه ای برای بسط کاربرد بازی مجازی در یاددهی و یادگیری سایر مهارت های زبان انگلیسی به مخاطبان آموزش عالی و بررسی اثر آن بر توان و رویکرد فراگیران تلقی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، سعید، و مشهدی، امیر. (1394). بررسی تاثیر بازی مجازی بر بار شناختی و خلاقیت فراگیران در پودمان ترکیبی آموزش نوشتار انگلیسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(1 (پیاپی 18))، 72-83. SID. https://sid.ir/paper/208297/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی سعید، مشهدی امیر. بررسی تاثیر بازی مجازی بر بار شناختی و خلاقیت فراگیران در پودمان ترکیبی آموزش نوشتار انگلیسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(1 (پیاپی 18)):72-83. Available from: https://sid.ir/paper/208297/fa

    IEEE: کپی

    سعید خزایی، و امیر مشهدی، “بررسی تاثیر بازی مجازی بر بار شناختی و خلاقیت فراگیران در پودمان ترکیبی آموزش نوشتار انگلیسی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 1 (پیاپی 18)، pp. 72–83، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208297/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button