مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

917
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 259

چکیده

 مقدمه: شناخت ادراک و انتظارهای دانشجویان و تعیین میزان اختلاف بین وضعیت موجود با وضعیت مورد انتظار آنها, بستری مناسب برای اتخاذ استراتژی های کاربردی جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی فراهم نماید. این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در دانشکده بهداشت مشهد از دیدگاه دانشجویان انجام شده است. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی – مقطعی 86 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت به روش نمونه گیری طبقه ای در سال تحصیلی 94-1393 انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ی استاندارد مدلSERVQUAL که به سه بخش, قسمت اول: مشخصات فردی, قسمت دوم: 28 سوالات جهت سنجش سطح ادراک و قسمت سوم: 28 سوال جهت سنجش سطح انتظار در ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی با مقیاس 7 درجه ای طیف لیکرت ارائه شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 و آماره های توصیفی (فراوانی و درصد, میانگین و انحراف معیار) و آزمون های تی زوجی و همبستگی در سطح معناداری 05/0 انجام شد. نتایج: در هر پنج بعد کیفیت خدمات, شکاف منفی وجود دارد. بیشترین میانگین شکاف در بعد تضمین (26/1± 14/2-) و بعد از آن به ترتیب در ابعاد پاسخگویی (48/1± 99/1-), فیزیکی (41/1± 72/1-) و همدلی (28/1± 64/1-) مشاهده گردید و کمترین میانگین شکاف مربوط به بعد اطمینان (11/1 ± 38/1-) بود و در تمام ابعاد خدمات بین واقعیت ها و انتظارات تفاوت معنی داری مشاهده گردید (001/0 > p). در نهایت شکاف کلی کیفیت خدمات برابر با 13/1± 74/1-به دست آمد. نتیجه گیری: سطح انتظار دانشجویان فراتر از درک آنها از وضعیت موجود است و در هیچ کدام از ابعاد خدمات آموزشی, به ویژه بعد تضمین, انتظارات آنها برآورده نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری نژاد، مجید، ابراهیمی پور، حسین، لعل منفرد، الهه، جمالی بهنام، فریده، و امینی، امین رضا. (1395). کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مدل سروکوال. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(3 )، 247-259. SID. https://sid.ir/paper/208301/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری نژاد مجید، ابراهیمی پور حسین، لعل منفرد الهه، جمالی بهنام فریده، امینی امین رضا. کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مدل سروکوال. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(3 ):247-259. Available from: https://sid.ir/paper/208301/fa

    IEEE: کپی

    مجید جعفری نژاد، حسین ابراهیمی پور، الهه لعل منفرد، فریده جمالی بهنام، و امین رضا امینی، “کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مدل سروکوال،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 3 ، pp. 247–259، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا