مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی کارآمدی گروه درمانی با رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 103

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی کارآمدی گروه درمانی مبتنی بر رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر یود. روش: این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. پژوهش, نیمه تجربی طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم مدارس دولتی شهرستان اندیمشک بود که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند. از جامعه فوق 30 دانش آموز با نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. گروه آزمایشی 8 جلسه گروه درمانی براساس درمان چندوجهی را دریافت کردند. ابزارهای پژوهش شامل بهزیستی ذهنی وارویک-ادینبور و فرسودگی تحصیلی ماسلاخ بود. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیره تحلیل شدند. نتایج: یافته های پژوهش نشان داد بین دو گروه آزمایش و گواه از نظر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد(0. 001>p). دستاورد نهایی این پژوهش, کارآمدی مثبت رویکرد چندوجهی لازاروس در کاهش فرسودگی تحصیلی و افزایش بهزیستی ذهنی دانش آموزان بود. بحث و نتیجه گیری: به طور کلی یافته های پژوهش نقش و اهمیت درمان چندوجهی را در کاهش فرسودگی تحصیلی و افزایش بهزیستی ذهنی دانش آموزان متذکر می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گل محمدیان، محسن، پروانه، آذر، و مصباح، ایمان. (1397). اثربخشی کارآمدی گروه درمانی با رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 16(1 (پیاپی 30) )، 93-103. SID. https://sid.ir/paper/208667/fa

    Vancouver: کپی

    گل محمدیان محسن، پروانه آذر، مصباح ایمان. اثربخشی کارآمدی گروه درمانی با رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛16(1 (پیاپی 30) ):93-103. Available from: https://sid.ir/paper/208667/fa

    IEEE: کپی

    محسن گل محمدیان، آذر پروانه، و ایمان مصباح، “اثربخشی کارآمدی گروه درمانی با رویکرد چندوجهی لازاروس بر بهزیستی ذهنی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان پسر،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 16، no. 1 (پیاپی 30) ، pp. 93–103، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button