مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی درمانی به شیوه فیلیال بر مهارت های اجتماعی - هیجانی دختران پیش دبستانی 5 تا 6 ساله شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 104

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی بازی درمانی به شیوه فیلیال بر مهارت های اجتماعی - هیجانی کودکان دختر پیش دبستانی بود.روش: این پژوهش به روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید. جامعه آماری, شامل کلیه کودکان دختر پیش دبستانی شهرستان اصفهان در سال 93-94 بود. نمونه پژوهش شامل 30 کودک دختر پیش دبستانی بودند که از بین 94 نفر از کودکانی که به پرسشنامه مهارت های اجتماعی-هیجانی پاسخ دادند و کمترین نمره را در این پرسشنامه کسب کرده بودند, به صورت تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده و در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل گمارش گردیدند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه غربالگری مهارت های اجتماعی- هیجانی کودکان نسخه ترجمه شده بود. مادران گروه آزمایش در طی 8 هفته, در8 جلسه درمان گروهی دوساعته بازی درمانی به شیوه فیلیال شرکت کردند. تجزیه وتحلیل داده ها از طریق نرم افزار «اس. پی. اس. اس. هفده» و روش آماری تحلیل کوواریانس انجام گرفت.نتایج: نتایج به دست آمده نشان داد که بازی درمانی به شیوه فیلیال, میزان مهارت های اجتماعی- هیجانی کودکان دختر پیش دبستانی در مرحله پس آزمون را به صورت معناداری افزایش داد (p<0.05), بنابراین می توان گفت بازی درمانی به شیوه فیلیال مهارت های اجتماعی - هیجانی را افزایش می دهد.بحث و نتیجه گیری: مهم ترین کاربرد این پژوهش اثربخشی آن درزمینه افزایش سطح مهارت های اجتماعی - هیجانی کودکان در مراکز آموزشی و به طورکلی جامعه خواهد بود. این روش می تواند به منظور کاهش مشکلات رفتاری در کودکان و افزایش رفتارهای مورد پسند اجتماعی و کنترل هیجانات در کودکان به کلیه متخصصان دست اندرکار مسائل کودکان پیشنهاد گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عدیلی، شهرزاد، کلانتری، مهرداد، و عابدی، احمد. (1394). تاثیر بازی درمانی به شیوه فیلیال بر مهارت های اجتماعی - هیجانی دختران پیش دبستانی 5 تا 6 ساله شهر اصفهان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 13(2 (پیاپی 25))، 97-104. SID. https://sid.ir/paper/208808/fa

    Vancouver: کپی

    عدیلی شهرزاد، کلانتری مهرداد، عابدی احمد. تاثیر بازی درمانی به شیوه فیلیال بر مهارت های اجتماعی - هیجانی دختران پیش دبستانی 5 تا 6 ساله شهر اصفهان. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛13(2 (پیاپی 25)):97-104. Available from: https://sid.ir/paper/208808/fa

    IEEE: کپی

    شهرزاد عدیلی، مهرداد کلانتری، و احمد عابدی، “تاثیر بازی درمانی به شیوه فیلیال بر مهارت های اجتماعی - هیجانی دختران پیش دبستانی 5 تا 6 ساله شهر اصفهان،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25)، pp. 97–104، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button