مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانه های اختلال سلوک

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: در مورد ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای نشانه های اختلال سلوک, اطلاعات اندکی موجود است. مطالعات اخیر حاکی از آن است که ابعاد سرشت و منش بر بازداری پاسخ دانش آموزان دارای نشانه های اختلال سلوک تاثیر می گذارند. هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانه های اختلال سلوک بود.روش: روش این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر سال اول راهنمایی شهرستان کوهدشت که در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می دهند. نمونه پژوهش شامل 90 نفر از دانش آموزان پسر سال اول راهنمایی بود که از میان (1000= N) دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه ابعاد سرشت و منش, آزمون رنگ- واژه استروپ, مصاحبه بالینی ساختاریافته و چک لیست علائم مرضی کودک استفاده شده است. داده های پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری تجزیه وتحلیل شدند.نتایج: نتایج نشان داد که نوجویی, آسیب پرهیزی, پاداش وابستگی, پشتکار همکاری, خود فراروی و خود راهبری با بازداری پاسخ دانش آموزان دارای اختلال سلوک رابطه معنی داری دارند (P<0.05).بحث و نتیجه گیری: این نتایج حاکی است که ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ مرتبط هستند. این نتایج نیز تلویحات مهمی در زمینه پیشگیری, آسیب شناسی و درمان اختلال سلوک دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی درآمدی، پرویز، بگیان کوله مرز، محمدجواد، ویسی، نصراله، بختی، مجتبی، و پادروند، حافظ. (1394). ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانه های اختلال سلوک. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 13(2 (پیاپی 25))، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/208812/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی درآمدی پرویز، بگیان کوله مرز محمدجواد، ویسی نصراله، بختی مجتبی، پادروند حافظ. ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانه های اختلال سلوک. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛13(2 (پیاپی 25)):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/208812/fa

    IEEE: کپی

    پرویز شریفی درآمدی، محمدجواد بگیان کوله مرز، نصراله ویسی، مجتبی بختی، و حافظ پادروند، “ارتباط ابعاد سرشت و منش با بازداری پاسخ در دانش آموزان پسر دارای نشانه های اختلال سلوک،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 13، no. 2 (پیاپی 25)، pp. 33–42، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button