Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 116

چکیده

 هدف این مطالعه, مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس بود. روش پژوهش از نوع علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر اردبیل در سال تحصیلی 1393 تشکیل می دادند. در یک مطالعه مقطعی, 1200 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از بین مدارس دولتی شهرستان اردبیل انتخاب و پس از غربالگری به وسیله پرسشنامه وسواس فکری و عملی و مصاحبه بالینی, در دو گروه با (80 نفر) و بدون نشانه های وسواس (80 نفر) قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرشت و منش استفاده شد. نتایج نشان داد دانش آموزان دارای نشانه های وسواس در پشتکار, خود راهبری, خود فراروی و همکاری, از دانش آموزان بدون نشانه های وسواس میانگین نمرات کمتری داشتند. در صورتی که میانگین نمرات آسیب پرهیزی آن ها نیز بیشتر بود (P<0.001). همچنین بین میانگین نمرات نوجویی و پاداش وابستگی تفاوت معناداری بدست نیامد. این نتایج تلویحات مهمی در آسیب شناسی اختلال وسواسی-اجباری دارد. بر این اساس, متخصصان می توانند از این نتایج برای پیشگیری و درمان اختلال وسواس استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی یوسفی، سیده هایده، ابوالقاسمی، عباس، و خشنودنیای چماچایی، بهنام. (1396). مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس. روانشناسی مدرسه، 6(1 )، 101-116. SID. https://sid.ir/paper/216761/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی یوسفی سیده هایده، ابوالقاسمی عباس، خشنودنیای چماچایی بهنام. مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1396؛6(1 ):101-116. Available from: https://sid.ir/paper/216761/fa

    IEEE: کپی

    سیده هایده کریمی یوسفی، عباس ابوالقاسمی، و بهنام خشنودنیای چماچایی، “مقایسه ابعاد سرشت و منش در دانش آموزان با و بدون نشانه های وسواس،” روانشناسی مدرسه، vol. 6، no. 1 ، pp. 101–116، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا