مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انواع خطاهای ادراکی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری آرام

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف این مطالعه مقایسه انواع خطاهای ادراکی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مدارس ویژه ناتوانی های یادگیری شهرستان بوکان در سال تحصیلی 92-91 بود. 45 دانش آموز (15 دانش آموز نارساخوان, 15 دانش آموز نارسانویس و 15 دانش آموز نارسا در حساب) دارای ناتوانی یادگیری به عنوان نمونه پژوهش و 15 دانش آموز عادی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون های خطای ادراکی مولر-لایر, افقی-عمودی و رد تصویر استفاده شد. روش مطالعه علی-مقایسه ای بود. داده های پژوهش با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که خطاهای ادراکی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در مقایسه با دانش آموزان عادی به طور معناداری بیش تر است. یافته های پژوهش حاضر حاکی از مشکلات دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری در توانایی ادراکی می باشد, بنابراین توجه به برنامه های آموزشی و درمانی موثر بر قابلیت های ادراکی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوره درویشعلی، آرام، احدی، بتول، ابوالقاسمی، عباس، و باقریان سرارودی، رضا. (1392). مقایسه انواع خطاهای ادراکی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری آرام. ناتوانی های یادگیری، 3(2 (پیاپی 9))، 109-124. SID. https://sid.ir/paper/210124/fa

    Vancouver: کپی

    نوره درویشعلی آرام، احدی بتول، ابوالقاسمی عباس، باقریان سرارودی رضا. مقایسه انواع خطاهای ادراکی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری آرام. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 9)):109-124. Available from: https://sid.ir/paper/210124/fa

    IEEE: کپی

    آرام نوره درویشعلی، بتول احدی، عباس ابوالقاسمی، و رضا باقریان سرارودی، “مقایسه انواع خطاهای ادراکی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری آرام،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 2 (پیاپی 9)، pp. 109–124، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210124/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button