Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

550
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 136

چکیده

 این پژوهش با هدف اثر بخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان انجام شد. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان 12-8 ساله ابتدایی مبتلا به نارساخوانی شهر بوکان بودند که 30 نفر به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل گمارش شدند. ابزارهای پژوهش شامل, مقیاس هوش وکسلر کودکان-نسخه چهارم وآزمون عملکرد پیوسته بود. برنامه تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب در طی 10 جلسه 40 دقیقه ای به گروه آزمایش آموزش داده شد و یافته ها با استفاده از روش آماری تحلیل کواریانس تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل در افزایش حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان تفاوت معنادار وجود دارد (01/0≥ P). بنابراین برنامه تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب باعث تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، هیوا، عبداله زاده، حسن، و رحمتی، ملیحه. (1398). اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری، 9(1 )، 115-136. SID. https://sid.ir/paper/210131/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی هیوا، عبداله زاده حسن، رحمتی ملیحه. اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛9(1 ):115-136. Available from: https://sid.ir/paper/210131/fa

    IEEE: کپی

    هیوا محمودی، حسن عبداله زاده، و ملیحه رحمتی، “اثربخشی تلفیق روش یکپارچگی حسی و آموزش مستقیم درک مطلب بر تقویت حافظه فعال و دامنه توجه دانش آموزان نارساخوان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 1 ، pp. 115–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا