مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نارسایی هیجانی، تاب آوری و همدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 106

چکیده

ناتوانی های یادگیری, یکی از بزرگترین و شاید بحث برانگیزترین مقوله های دانش آموزان است. هدف پژوهش حاضر مقایسه نارسایی هیجانی, تاب آوری و همدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری است. روش پژوهش علی-مقایسه ای بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ی دانش آموزان شهر اردبیل در سال تحصیلی 1395-1396 تشکیل می دهند, که از این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, 120 دانش آموز مقطع متوسطه انتخاب و در گروه 60 نفری شامل دانش آموز با و بدون ناتوانی یادگیری انتخاب شدند. و پرسش نامه ها ی نارسایی هیجانی تورنتو, تاب آوری کانر و دیویدسون و همدلی لامونیکا را تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره مانوا (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری در تاب آوری, نارسایی هیجانی و همدلی تفاوت معناداری وجود دارد. به طوری که تاب آوری و هم دلی در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری, کم تر و در نارسایی هیجانی بیش تر از دانش آموزان بدون ناتوانی یادگیری بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی، عالیه، و هاشمی، جواد. (1397). مقایسه نارسایی هیجانی, تاب آوری و همدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 8(1 (پیاپی 28) )، 90-106. SID. https://sid.ir/paper/210146/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی عالیه، هاشمی جواد. مقایسه نارسایی هیجانی, تاب آوری و همدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 28) ):90-106. Available from: https://sid.ir/paper/210146/fa

    IEEE: کپی

    عالیه ناظمی، و جواد هاشمی، “مقایسه نارسایی هیجانی, تاب آوری و همدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 8، no. 1 (پیاپی 28) ، pp. 90–106، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button